הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר הכרעת הדין במשפט הרצח של ג'ורג' פלויד: דרק שובין בדרך לעשרות שנים מאחורי סורג ובריח
במהלך החודשיים הקרובים בית המשפט במינסוטה ייקבע את עונשו של השוטר לשעבר, שכבר הועבר לכלא בדרגת אבטחה מקסימלית במדינה. השופט יצטרך להכריע האם קיימות נסיבות מחמירות, ובפועל הוא עשוי להטיל 75 שנות מאסר כנגד הרוצח המורשע

עונשו של דרק שובין, השוטר לשעבר שהורשע אתמול (שלישי) ברצח ג'ורג' פלויד, צפוי להיקבע ע"י בית המשפט במינסוטה במהלך החודשיים הקרובים, ולפי ההערכות שובין צפוי להעביר עשורים רבים מאחורי סורג ובריח.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שובין במהלך הרצח, ואתמול בבית המשפט לאחר ההרשעה (צילום: AP)

 

כזכור, שלשום (שני) התביעה וההגנה מסרו את טיעוני הסיכום שלהם, בתום משפט שנמשך כשלושה שבועות, ובמהלכו הוצג תיעוד רב מהתקרית הקטלנית שאירעה אשתקד ברחובות מיניאפוליס.

אנשי חבר המושבעים נזקקו לעשר שעות של דיונים (שהתפרסו על פני יומיים) בלבד כדי לקבוע ששובין אשם בשלושת הסעיפים: רצח מדרגה שנייה, רצח מדרגה שלישית והריגה מדרגה שנייה.

מיד לאחר שהשופט פיטר קייהיל הקריא את ההכרעה, הוא נענה לבקשת התביעה, ביטל את השחרור בערבות שניתן לשובין והורה לשוטרים לאזוק אותו ולהוציאו מהאולם.

שובין הועבר לבית הכלא בדרגת אבטחה מקסימלית 'אוק פארק הייטס', מזרחית למיניאפוליס, והוכנס לתא שמבודד משאר האסירים "כדי לשמור על ביטחונו", כך על פי מחלקת בתי הסוהר של מינסוטה.

 

שובין אתמול בבית המשפט, לאחר הרשעתו (מימין) ולאחר הגעתו לבית הכלא במזרח העיר (צילום: AP / שירות בית הסוהר במינסוטה)

 

כאמור, לאחר הרשעתו של שובין, כעת בית המשפט מתפנה לטפל בנושא הענישה, וליתר פירוט תקופת המאסר שתוטל על השוטר לשעבר.

באופן עקרוני, החוק במינסוטה ממליץ להטיל מה שמכונה "מאסר משוער" במקרים שבהם מדובר בבעלי עבר נקי (לפחות עד העבירה המדוברת שבגינה הוא נענש). במקרה של שובין, מדובר ב-12 וחצי שנות מאסר בגין רצח מדרגה שנייה, 12 וחצי שנות מאסר בגין רצח מדרגה שלישית ו-4 שנות מאסר בגין הריגה מדרגה שנייה. כלומר, 29 שנות מאסר עבור שובין בן ה-45.

כמו כן, חשוב להדגיש שישנה תקופת מאסר מקסימלית עבור כל אחד מהסעיפים הללו: 40 שנות מאסר לרצח מדרגה שנייה, 25 שנות מאסר לרצח מדרגה שלישית ו-10 שנות מאסר להריגה מדרגה שנייה. כלומר, 75 שנים בבית הכלא.

לצורך העניין, אפשר להתייחס ל"מאסר המשוער" כתקופה מינימלית, וראוי לציין שבתביעה מתכוונים לדרוש מאסר שתתקרב למקסימום. לפי ההערכות, התביעה צפויה לטעון שישנן נסיבות מחמירות רבות בתקרית הקטלנית שאירעה אשתקד, לדוגמה העובדה ששובין פעל כשוטר במדים וניצל את סמכותו, והעובדה שהרצח התבצע לעיניה של ילדה בת 9.

מי שיצטרך להכריע בנושא זה הוא השופט קייהיל, שכן שובין ויתר על הזכות שניתנה לו לאפשר לחבר המושבעים לקבוע האם קיימות נסיבות מחמירות.

 

האזור בו התרחש הרצח אשתקד, וכיום נקרא "כיכר ג'ורג' פלויד", אתמול במינסוטה (צילום: AP)

 

ככל הנראה, הדבר היחיד שפועל לטובתו של שובין כרגע זה שמרבית העבריינים המורשעים במינסוטה שלא נשלחו למאסר עולם, משתחררים על תנאי לאחר ריצוי שני-שליש מתקופת המאסר.

עד כמה נדירה הרשעתו של שובין ניתן ללמוד מהנתון הבא: מאז 2005 אירעו ברחבי ארצות הברית אלפי תקריות ירי שבהן מעורבים שוטרים, אך רק 140 מתוכם הועמדו לדין בגין הריגה או רצח. שובין הוא השוטר (לשעבר) השמיני בלבד שמורשע ברצח ב-16 השנים האחרונות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE