הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טירוף הנדל"ן בדרום קליפורניה: מחירי הבתים שוב מזנקים לשיא חדש
מרץ היה החודש השמיני ברציפות שבו נרשמה עלייה של לפחות 10% במחיר החציוני של בתים בששת מחוזות דרום קליפורניה, בהשוואה לחודש המקביל בשנה הקודמת. בלוס אנג'לס המחיר החציוני של בית עומד על כ-750 אלף דולר, אך ההתייקרות הגדולה ביותר נרשמה דווקא בסן ברנרדינו הסמוך

מחירי הבתים ברחבי דרום קליפורניה זינקו במהלך חודש מרץ, למרות המשבר הכלכלי החמור שנוצר בעקבות מגיפת הקורונה. כך עולה מדו"ח חדש שפורסם מוקדם יותר היום (רביעי).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

לפי הדו"ח של חברת הנדל"ן CoreLogic, המחיר החציוני של בית בדרום קליפורניה במהלך חודש מרץ עמד על 630 אלף דולר, עלייה של 14.5% בהשוואה למרץ 2020.

מדובר בחודש השמיני ברציפות שבו המחיר החציוני של הנכסים עולה בלפחות 10%, בהשוואה לחודש המקביל בשנה הקודמת. בנוסף, חשוב להדגיש שהדו"ח לששת המחוזות בדרום קליפורניה: לוס אנג'לס, אורנג', ריברסייד, סן ברנרדינו, סן דייגו ו-וונטורה.

עוד עולה מהדו"ח שסך עסקאות הנדל"ן שנסגרו במהלך חודש מרץ זינק ב-32.2% בהשוואה למרץ 2020.

למעשה, שוק הנדל"ן בדרום קליפורניה נהנה מביקוש היסטורי עוד לפני משבר הקורונה, אך נדמה שהשינויים שנובעים מהמגיפה - למשל, הצניחה בריבית על משכנתאות - הם אלו שגורמים לביקוש לזנק, ובתגובה להתייקרות במחירי הבתים.

מבין ששת המחוזות, העלייה המשמעותית ביותר הורגשה בסן ברנרדינו, שם מחירי הבתים התייקרו ב-18.3% בהשוואה למרץ 2020. בלוס אנג'לס נרשמה התייקרות של 17.2%, ומחירו החציוני של בית במחוז המאוכלס ביותר בארצות הברית עומד כיום על 750 אלף דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE