הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טלטלה במערכת החינוך הציבורית בלוס אנג'לס: המפקח הראשי הודיע על פרישה
אוסטין ביוטנר הודיע במהלך יום רביעי כי אין בכוונתו להמשיך בתפקיד מעבר ל-30 ביוני, המועד שבו יסתיים חוזהו מול משרד החינוך. הוא לא סיפק הסבר לפרישה המפתיעה, אך סיפר ש"היה לי כבוד עצום לכהן בפקיד". יתכן שהוא נערך לקראת התמודדות בבחירות לראשות העיר בשנה הבאה

מפקח החינוך הראשי במחוז לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר, הפך בשנה האחרונה לשם מוכר בכמעט כל בתי התלמידים, אך מוקדם יותר היום (רביעי) נודע שהוא יעזוב את התפקיד הבכיר במהלך הקיץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוסטין ביוטנר (צילום: Getty Images)

 

בהודעתו של ביוטנר הוסבר כי הוא החליט שלא לחדש את חוזהו, שיסתיים ב-30 ביוני: "כבן למורה בבית ספר ציבורי וכאחד שגדל במערכת החינוך הציבורית, היה לי כבוד עצום לכהן כמפקח הראשי של משרד החינוך בשלוש השנים האחרונות".

במהלך השנתיים הראשונות לכהונתו, ביוטנר לא נחשב לדמות מוכרת בעיר המלאכים ומעטים בכלל שמעו עליו. אלא שאז הגיע משבר הקורונה וכלל בתי הספר בלוס אנג'לס נסגרו (למעשה, תהליך הפתיחה ההדרגתי נמצא בעיצומו כיום).

ביוטנר דאג לערוך מסיבת עיתונאים מדי שבוע, במהלכה עדכן בתוכניות הפתיחה. הבוקר הוא רמז על כך שהתבקש להמשיך בתפקיד כאשר אמר: "אני חושב שזה התפקיד המתגמל והמספק ביותר שהיה לי במהלך 40 שנות הקריירה שלי. מחשבה זו ליוותה אותה כאשר שקלתי את ההצעה להאריך את החוזה".

 

 

מפקח החינוך אף מסר כי בעיניו זה חשוב שמחליפו ייכנס לתפקיד עוד לפני פתיחת שנת הלימודים הבאה: "לדעתי, מן הראוי שהמפקח החדש יזכה לקבל את התלמידים בחזרה לכיתות בסתיו, ועל כן אני ביקשתי לסיים את תפקידי עם סיום החוזה ב-30 ביוני", הוא מסר.

ביוטנר שקל להתמודד על ראשות העיר ב-2013, אולם הוא פרש בשלב מוקדם כאשר הסקרים העידו על כך שהוא זוכה לשיעור תמיכה של 2% בלבד. בנובמבר 2022 יתקיימו בחירות נוספות לראשות העיר, וראש העיר הנוכחי אריק גרסטי לא יכול להתמודד לאור חוק הגבלת הכהונה שקיים בעיר.

למען הסר ספק, ביוטנר טרם אישר או הכחיש האם בכוונתו להתמודד על התפקיד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE