הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"צה"ל מנסה לגמד את האירוע, אך סוריה אכן כיוונה את טיליה אל הכור הגרעיני בדימונה"
צ'ארלס ליכטר, פרשן בכיר לענייני סוריה, טוען כי האירוע שישראל מנסה לגמד וכי סוריה מנסה להתנער ממנו אכן התרחש, נכון לעתה אף אחד מהצדדים לא מוכן לקחת אחריות על ההסלמה, ככל הנראה השיגור הסורי הגיע כתגובה לתקפה ישראלית בפרברי דמשק

צבא הגנה לישראל הועמד בכוננות גבוהה אמש בעקבות האזעקות שנשמעו ליד אתר הכור הגרעיני בדימונה.

אך כמה שעות לאחר האירוע דוברי צה"ל ביקשו להזכיר כי מדובר היה בטעות - וכי למעשה סוריה לא באמת שיגרה טילים לעבר דימונה.

ההודעה הישראלית לפי הפרשן הבכיר לעניני סוריה צ'ארלס ליכטר גם לא סתרה את ההודעה הסורית על שיגור הטילים שגם ''הודתה בטעות'', ולדעתו בהחלט ייתכן כי הייתה מתואמת עם הצד הסורי באמצעות צד ביניים (רוסיה?).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בדיווח הראשוני של רויטרס נאמר כי "טיל קרקע-אוויר סורי התפוצץ בדרום ישראל ביום חמישי, באירוע שהפעיל סירנות אזהרה באזור ליד הכור הגרעיני בדימונה".

לפי המקומות הסורים זו הייתה תגובה סורית לכאורה להתקפה ישראלית קודמת שפנתה לפרברי דמשק.

סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה מסרה כי ההגנות האוויריות הסוריות יירטו לפני שיגור הטיל התקפה ישראלית שפנתה לאזורים בפרברי דמשק.

"ההגנה האווירית יירטה את הרקטות והפילה את רובן", נמסר מהסוכנות לפני שדווח על המצב בדרום ישראל.

בתוך כך, נףראה כי מדובר בהסלמה מאסיבית בהתחשב בכך שנראה כאילו דמשק פנתה לאתר דימונה הרגיש והסודי ביותר.

כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה אומרים כעת כי הם "הגיבו באופן אקטיבי לתוקפנות ישראלית", דבר המצביע על כך שההזנקה לדרום ישראל הייתה מכוונת.

עם זאת, צה"ל מבקש להמעיט במידת מה מהאירוע המסוכן להפליא ובשלב זה, תיאר אותו ככזה שבו טיל קרקע-אוויר מסוריה "פספס את מטרתו" ונחת בדרום ישראל.

השאלה הגדולה נותרה עד כמה סוריה עסקה בפעולה "מכוונת" למתקן הגרעין החשאי של ישראל.

דמשק וטהראן עשויות לשרטט "קווים אדומים" חדשים - גם מאחר ואיראן חשה מחוזקת בידי התקדמות "חיובית" כאשר היא מעורבת בוושינגטון בשיחות הגרעין בווינה.

כל זה מתרחש ברגע של מתיחות גואה בין ישראל לאיראן, אשר ככל הנראה תראה כי ישראל תצטרך להתערבויות ולהסלמות גדולות יותר עם כוחות איראניים בתוך ישראל, גם לאחר שנים של פעולות אוויריות כמעט שבועיות שתוקפות את שטח סוריה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE