הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יום כדור הארץ: זה הזמן לשאול מה נוכל לעשות למען הכדור? ריכזנו עבורכם כמה תשובות אפשריות
המודעות לאיכות הסביבה הולכת וגוברת בשנים האחרונות, ומנסה לגייס כל אחד מאיתנו במטרה להתנהל ירוק ונכון יותר. החדשות הטובות הן, שמדובר על פעולות פשוטות במיוחד, שיכולות להשתלב בקלות בשגרת היום

יום כדור הארץ, הינו יום אשר המציא מדען בשם גיילורד נלסון, בשנת 1970, במטרה לנסות לעלות את המודעות לסביבה בכל העולם. מאז, היום מצוין במדינות בכל רחבי העולם, על ידי אנשים, ארגונים, ממשלות, ועוד. אז כיצד ניתן לעזור לכדור, ולשמור על הסביבה? הנה כמה פעולות פשוטות שלא דורשות מאמץ כלל:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


1. חוסכים במים

ישנה חשיבות אדירה לחיסכון במים, כאשר גם במדינות עתירות מים, ההמלצה היא לחסוך במים, זאת בעקבות העובדה כי מבחינה גלובלית, המים הולכים ואוזלים על הכדור. בנוסף, תופעות של מדבור מפחיתות באופן ניכר את מאגרי המים בכל רחבי העולם. 

2. חוסכים באנרגיה

ניתן לחסוך באנרגיה בקלות על ידי כמה אפשרויות. למשל, החלפת מכשיר חשמלי ישן במיוחד שלוקח הרבה חשמל, באחד חדש, בעל מדד אנרגטי נמוך וחסכוני יותר. החלפת מזגנים לחסכוניים יותר, החלפת נורות וכדומה. 

3. מפרידים אשפה 

בדגש על חומרים אשר ניתן למחזר. כיום, החדשות הטובות הן כי אפשר למחזר כמעט כל דבר, פלסטיק, זכוכית, בגדים, נייר, מוצרי אלקטרוניקה ועוד. למעשה, כל חומר גלם כזה שניתן למחזור, ומגיע בסופו של דבר לאשפה הרגילה, גורם לפגיעה ניכרת בסביבה. 

4. חוסכים בחשמל

כאן למשל, מדובר על הדברים הקטנים ביותר. למשל, הסוללה של המחשב או נייד כבר מלאה? הוציאו את הכבל מהחשמל. בנוסף, נסו להימנע מטלווזיה שדולקת סתם, או אור שנשאר דולק. 

5. קונים תוצרת מקומית

נשמע כאילו אין קשר בין קנייה של תוצרת מקומית לבין איכות הסביבה? ובכן, בהחלט יש. כאשר אנו קונים סחורה מיובאת, היא מגיעה באמצעות אוניות או מטוסים, אשר עושים שימוש בדלק ונפט, מה שפוגע אנושות בכדור. לכן, תמיד העדיפו תוצרת מקומית, לא משנה היכן אתם נמצאים על הכדור. 

6. נמנעים משקיות פלסטיק

ידעתם כי מאות מיליארדי שקיות פלסטיק מגיעות לאשפה בכל שנה? מדובר על מוצר אשר אינו מתכלה, ופעמים רבות שקיות פשוט מגיעות לים, מזהמות אותו, ופוגעות בבעלי החיים אשר חיים בים. העדיפו לעשות שימוש בשקיות רב פעמיות, מבד, או שקיות מתכלות. 

 באמצעות שש פעולות פשוטות אלו, תוכלו לעורר שינוי עצום ולעזור לכדור שלנו לשרוד עוד זמן. מעבר לאלמנט ההישרדות, באמצעות מודעות לאיכות הסביבה ניתן להפוך את החיים בכדור לבריאים, נוחים ונעימים יותר, ואין ספק כי יום כדור הארץ, היא הזדמנות נהדרת להזכר בכך, ולנסות לתרגל הרגלים חדשים. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE