הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: רק מחוסנים יוכלו להגיע לפסטיבל "ברנינג מן"
על אף שמארגני הפסטיבל חזרו בהם מההודעה הראשונית על כך שהחלטה בנושא כבר התקבלה, המנכ"לית הסבירה שהעניין עדיין נשקל ברצינות, והודעה רשמית וסופית צפויה להתפרסם בשבועות הקרובים. הפסטיבל המפורסם בוטל אשתקד לאור משבר הקורונה

בצפון נבאדה נערכים לאפשרות שפסטיבל "ברנינג מן" המסורתי יתקיים השנה במתוכנן, בניגוד לשנה שעברה שבה האירוע בוטל לאור משבר הקורונה. עם זאת, מארגני הפסטיבל שוקלים לדרוש מכלל המשתתפים להוכיח שהם קיבלו חיסון לקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פסטיבל ברנינג מן ב-2016 (צילום: רויטרס)

 

למעשה, מארגני הפסטיבל חזרו בהם מהצהרה שנמסרה מוקדם יותר החודש, בה נטען שכבר התקבלה ההחלטה שרק מחוסנים יכולים להגיע לברנינג מן. ימים בודדים לאחר מכן פורסמה הודעה הבהרה, בה נמסר שטרם התקבלה החלטה סופית האם לקיים את הפסטיבל, וככל הנראה היא תתקבל רק בחודש הבא, בהתאם לתחלואת הקורונה בנבאדה.

"חיסונים מהווים תנאי כניסה לברנינג מן", הצהירה מריאן גודל, מנכ"לית הפסטיבל, בסרטון שפרסמה ב-8 באפריל. גודל אף טענה שקיימת חובת התחסנות כדי להשתתף באירועים המוניים - אמירה שגויה אז והיום.

למען הסר ספק, קיימות מגבלות רבות בנבאדה (כמו במרבית המדינות בארה"ב), אולם באף שלב לא פורסמה דרישה להתחסן כדי להגיע לאירוע המוני. יתכן שגודל התבלבלה והתכוונה לומר שחובת חבישת המסכות במקומות ציבוריים תשפיע על ברנינג מן.

הפסטיבל השנתי מתקיים כ-160 ק"מ צפונית לעיר רינו, וכ-80 אלף איש משתתפים בברנינג מן.

לאחר פרסום דבריה של גודל, משתתפים רבים איימו להחרים את הפסטיבל המפורסם לאור הדרישה להתחסן. ימים בודדים לאחר מכן, גודל הסבירה שמארגני הפסטיבל מגבשים את "נהלי הקורונה" הנדרשים כדי לקיים את האירוע, ונהלים אלו יצטרכו לקבל את אישור המחוז.

"הרשויות המקומיות משתפות איתנו פעולה ותומכות בנו ובקיום הפסטיבל", הסבירה המנכ"לית, "הם לא מציבים מחסומים או מנסים לשבש את פעילותנו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE