הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הכלכלה האמריקנית היא בועת צריכה, הדולר מתרסק וזה יהיה סוף המשחק": הכלכלן היהודי פיטר שיף עם תחזית עגומה לעתיד
"האמריקאים יושבים בבית ומקבלים צ'ק גירוי ומוציאים את הכסף. אבל הם לא מייצרים כלום. יש מעט ייצור...השאלה היא כמה זמן יתבססו שאר העולם על רמת החיים של אמריקה? כמה זמן מדינות אחרות יתגייסו למען כלכלת ארה"ב כשהיא מספקת לאמריקה סחורות שהיא בעצמה לא יכולה לייצר?"

אמריקה הפכה לכלכלת צריכה. הבעיה היא שכלכלות אינן יכולות לפעול בצריכה, מסביר פיטר שיף בראיון שנערך לאחרונה.

"כלכלות צריכה הן כלכלות בועה" - כלכלה תוססת ובריאה זקוקה לייצור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"כי אתה לא יכול לצרוך את מה שלא מיוצר לראשונה. מכיוון שהכלכלה שלנו כל כך חלשה ואנחנו לא מסוגלים לייצר את הדברים שאנחנו צורכים, אמריקה מסתמכת על כלכלות בינלאומיות חזקות שמסוגלות לייצר את מה שאנחנו צורכים".

"השאלה היא כמה זמן יתבססו שאר העולם על רמת החיים של אמריקה? כמה זמן מדינות אחרות יתגייסו למען כלכלת ארה"ב כשהיא מספקת לאמריקה סחורות שהיא בעצמה לא יכולה לייצר?"

"ואז הדולר מתרסק וזה הסוף של המשחק". "כי במידה שאנחנו יכולים להוציא דולרים על הדברים שאנו מייצרים בעצמנו, זה המקום בו אנו באמת. כי אנחנו לא מייצרים דברים. ואז עליות המחירים הולכות להתפוצץ בצורה הרבה יותר גלויה".

אך לדברי פיטר שיף זה כבר קורה.

דבריו של פיטר שיף

"המחירים עולים בכל מקום ואנחנו רוצים להעמיד פנים כי, ובכן, זה דבר חד פעמי. זה חולף. זה בגלל זעזועי אספקה ​​או מחסור. לא. זה עודף כסף. זו הבעיה. ואנחנו יוצרים עוד יותר".

"כשאתה מפרק את הכל, כל זה אינפלציה. הדפסת כסף וקניות מניעים את הכלכלה. האמריקאים יושבים בבית ומקבלים צ'ק גירוי ומוציאים את הכסף. אבל הם לא מייצרים כלום. יש מעט ייצור".

"האמריקאים קונים דברים שהם לא ייצרו. אין פרודוקטיביות הקשורה להדפסת כסף זה. וכך אנו הולכים לראות עלייה במחירים".

פיטר מזכיר לנו שהמחירים הגואה אינם האינפלציה.

"הם התוצאה של האינפלציה. האינפלציה נוצרת על ידי הפד המנפח את אספקת הכסף כדי לקנות את כל האג"ח שהממשלה מוכרת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE