הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משפט צדק? מושבעת במשפט פלויד הטילה פצצה - "פחדתי שיגיעו לביתי אם יכעסו על פסק הדין, חששנו מעוד התפרעויות והרס"
נראה כי שקיעתה של ארה"ב למדינת עולם שלישי בה לא ניתן לקבל משפט צדק בגלל פחד מההמון הזועם הולכת ומחריפה, חשיפתה (כמעט בלי מודעות עצמית) של המושבעת החלופית ליסה כריסטינסן שישבה במהלך המשפט כי "הפחד" מתגובת ההמון היה אחד מהגורמים לרצונה למצוא את שובין אשם, מעיד על השבר העמוק במערכת הצדק האמריקנית - סיפור על משפט למען "צדק" שהפך למשפט ראווה

חבר מושבעים בבית משפט אמריקני מורכב גם ממה שקרוי "מושבע חלופי", שהוא למעשה אדם או מספר אנשים הנבחרים להיות חלק מחבר המושבעים, משתתפים בכל מהלך המשפט, שומעים ורושמים את כל העדויות, ונאלצים להגיע להכרעת דין.

ההבדל היחיד בינם וביתר יתר חבר המושבעים הינו שהמושבע החלופי נכנס לפעולה רק אם ברגע האחרון, אחד המושבעים האחרים חולה, בלתי כשיר, או אינו יכול להגיע לבית המשפט - הוא הופך לסוג של שחקן ספסל שמגיע בדקה ה-90, אך עד לרגע זה הוא חלק אינטגרלי מחבר המושבעים.

עתה ניתן לחשוף כי אישה שישבה כמושבעת במשפט דרק שובין סיפרה לתחנת חדשות מקומית כי היא הייתה מודאגת מ"פרעות והרס", ומאנשים שיגיעו לביתה במידה והם "יכעסו על פסק הדין" - מיותר לציין שהצהרה זו במהלך המשפט הייתה גוררת את פסילת המשפט כולו.

ליסה כריסטנסן גם חשפה בפני KARE 11 כיצד הפרעות שקדמו לפסק הדין היו ממש ליד לביתה וכי היא הייתה עדה באופן שגרתי למהומות גם לאחר שהמשפט הסתיים.

"כשחזרתי הביתה יכולתי לשמוע את המסוקים חגים מעל ביתי... יכולתי לשמוע את פצצות התאורה מתפוגגות באוויר", אמרה כריסטנסן. "אם הייתי יוצאת החוצה, יכולתי לראות את העשן מהרימונים. יום אחד המשפט התנהל באיחור קל, והתקשיתי להגיע לביתי מכיוון שהמפגינים חסמו את הכביש המהיר, אז הייתי צריכה להסתובב". כריסטנסן אמרה כי לא היה לה מושג שלבסוף לא תזכה לקחת חלק בהכרעת הדין הסופית וכי היא מאוכזבת מכך שלא לקחה חלק בהחלטה הסופית שכן היא אכן הייתה מוצאת את שובין אשם אם הייתה חלק מ-12 המושבעים הסופיים.

אם לשפוט לפי דבריה של כריסטנסן, אזי נראה כי הכרעת הדין שלה הייתה מושפעת בעליל לא בעיקר מהראיות, אלא מאיום ההתפרעות ההמונית ואיומים על ביטחונה האישי שאינם קשורים כלל וכלל לתהליך המשפטי.

"לא רציתי לעבור שוב התפרעות והרס ודאגתי שאנשים יגיעו לביתי אם הם לא היו מרוצים מפסק הדין", אמרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מההערות עולה בבירור כי חברי המושבעים הושפעו מאיום התסיסה האזרחית הארצית, האלימות והביזה שהיו ללא ספק מתרחשים לו שובין היה נמלט מהאישומים.

"זו התמונה הברורה ביותר עד כה של האיומים שעמדו בפני מושבעים, כדי להבטיח ששובין יימצא אשם במה שהיה בבסיסו משפט ראווה מחוספס", אומר כריס מנחאן.

"שהמשפט לא הועבר ממיניאפוליס זו בדיחה חולה, אבל מאז שרלוטסוויל זה הפך לנורמלי החדש".

אנשים אחרים שהעידו להגנתו של שובין הותקפו גם, ובתיהם עברו וונדליזם לפני שהמושבעים נשלחו כדי להגיע להכרעה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE