הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא התקופה הטובה ביותר להיות בעל נכס בניו יורק": מחירי השכירות בתפוח הגדול צנחו לשפל של עשור
דו"ח של חברת הנדל"ן StreetEasy חושף מגמת הוזלה משמעותית, הן מאז פרוץ משבר הקורונה אשתקד והן בשלושת החודשים הראשונים של 2021. כך למשל, לראשונה מאז 2011, המחיר החציוני של דירה עם חדר שינה אחד בקווינס ירד מתחת לרף אלפיים הדולר

מחירי הדירות השכורות בעיר ניו יורק צנחו במהלך שלושת החודשים האחרונים לשפל של עשור, ככל הנראה על רקע משבר הקורונה, כך עולה מדו"ח חדש שפורסם מוקדם יותר היום (שישי) ע"י חברת הנדל"ן StreetEasy.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

למעשה, מזה שנים ארוכות שוק השכירות בחמשת רובעי העיר נחשב לאחד היקרים בארצות הברית ובעולם כולו. גם כעת, לאחר הירידה ההיסטורית שנרשמה בחודשים האחרונים, קשה לומר שזול לגור בניו יורק.

לפי StreetEasy, המחיר החציוני של דירה עם חדר שינה בודד עומד על 2,700 דולר - הנמוך ביותר מאז שחברת הנדל"ן החלה לעקוב אחר הנתונים ב-2010. לשם השוואה, עם פרוץ משבר הקורונה אשתקד, המחיר החציוני של דירות אלו עמד על 3,417 דולר (ירידה של למעלה מ-700 דולר).

מנהטן נותר כרובע היקר ביותר, וזאת למרות שבשלושת החודשים האחרונים נרשמה ירידה של 15% במחיר החציוני של דירות במידטאון ובאפר ווסט סייד.

מגמות דומות נרשמו גם ביתר הרובעים. כך למשל, במחוז קינגס (ברוקלין) המחיר החציוני של דירה עם חדר שינה אחד עומד על 2,390 - הנמוך ביותר מאז 2011. בקווינס המחיר החציוני של דירות בגודל הזה ירד מתחת לאלפיים דולר בפעם הראשונה מאז 2014.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

באופן מעניין ביותר, הדו"ח גם חושף עד כמה בעלי הנכסים מחזרים אחר הדיירים הפוטנציאליים ומציעים להם שלל הטבות.

כך למשל, סקר שבוצע כחלק מהדו"ח מצביע על כך ש-44% מבעלי הנכסים במנהטן מציעים לדיירים לקבל חודש בחינם. בברוקלין וקווינס הנתון נמוך באופן משמעותי ועומד על כ-25%.

במקרה אחד - ויש לומר שמדובר במקרה די קיצוני - בני זוג נכנסו לדירת חדר בשכונת פלטבוש בברוקלין, ששכר הדירה שלה עומד על 3,000 דולר בחודש. בפועל, בעל הנכס הסכים לוותר על לא פחות משלושה וחצי חודשים של שכר דירה, כך שבחישוב שנתי בני הזוג ישלמו 'רק' 2,125 דולר על הדירה.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, בדו"ח StreetEasy מייחסים את המגמות למשבר הקורונה, וליתר פירוט לכך שרבים בחרו לנטוש את התפוח הגדול, ובכך מלאי הדירות הריקות זינק.

"אין ספק שזו לא בדיוק התקופה הטובה ביותר להיות בעל נכס בניו יורק", מסבירה ננסי וו, כלכלנית בחברת הנדל"ן, "לא רק שאתה צריך להיאבק כדי למצוא דיירים, אתה מוכרח לוותר על חודשים ארוכים של שכר דירה".

פרטים נוספים על הדו"ח ניתן למצוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE