הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוזרים לשגרה? פסטיבל הקולנוע הצרפתי יוצא לדרך
באיחור של קצת יותר משנה, פסטיבל הקולנוע הצרפתי, המוכר ואהוב, אמור להיפתח כבר בסוף חודש מאי הקרוב ולהציג כמה מהסרטים והסדרות המדוברות ביותר של השנה האחרונה כגון ״לופן״, ״10 אחוז״, וכמובן, ״נאום החתונה״

חדשות טובות לחובבי הקולנוע: פסטיבל הקולנוע הצרפתי צפוי לצאת לדרך כבר ב-20 במאי, והשנה, הוא בהחלט מציג רפרטואר מסקרן ומרשים במיוחד. נכון, אמנם מרבית בתי הקולנוע ברחבי העולם עדיין סגורים, אך נראה שעולם הקולנוע הולך ומשתקם, ובעיקר, מנסה לשוב ולעמוד על הרגליים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כמובן כי הפסטיבל צפוי להתנהל תחת מגבלות התקופה, והאילוצים הרלוונטים, ובכל זאת, לפי הדיווחים, השנה הולכת להיות מיוחדת במינה. כאמור, הפסטיבל יתקיים כשנה וחודשיים מאוחר מהתאריך המקורי, והוא צפוי לרוץ במשך קצת למעלה מ-14 ימים, כאשר הוא יהיה זמין גם בשירותי הסטרימינג השונים. 

השנה, האוצרות של הפסטיבל המוכר ואהוב הן סטפני רברודן וקרולין בונה. שתי נשים שמבינות דבר או שניים על עולם הקולנוע העולמי, והצרפתי בפרט. ובהחלט ניתן לראות את היתרון האדיר של כך, בעיקר בעקבות ההיצע המרשים במיוחד של סדרות וסרטים, זאת בהשוואה לשנים קודמות. 

לפי הדיווחים, סרט הפתיחה של הפסטיבל צפוי להיות ״שלום ולא להתראות״ של הבמאי הצרפתי אלבר דופונטל, אשר סרטו הקודם היה להיט גדול בכל העולם. הבמאי אף מככב בסרט עצמו, לצד אחת הכוכבות האהובות ביותר בצרפת, וירז'יני אפירה. 

הסרט אשר ינעל את הפסטיבל השנה הוא ״נאום החתונה״ המופתי, של לורן טיראר, אשר מספר את סיפורו של צעיר צרפתי אשר נקלע לסיטואציה לא נעימה ומאיימת במהלך ארוחת ערב שגרתית. כמובן כי לאורך כל הפסטיבל יוצגו סרטים רבים נוספים, ביניהם ״החמור, המאהב ואני״, בו משחקת תפקיד ראשי, השחקנית לור קלאמי הנפלאה, שמוכרת לכולנו מהסדרה ״10 אחוז״. 

כמו כן, אם אתם נמנים ממעריצים הסדרה ״לופן״, תוכלו לראות את השחקן הראשי, עומר סי, בסדרת דרמה משובחת הנקראת ״משטרה״. בנוסף, כמחווה לבמאי הצרפתי האהוב, ברטרן טברנייה אשר הלך לעולמו במרץ האחרון, בגיל שמונים, יוקרנו שני סרטיו המוכרים ביותר: ״שופט מתנקש״ ו-״השען מסנט פול״. 

סרטים נוספים ובולטים שיוקרנו במהלך הפסטיבל הם ״ארץ קטנה״, אשר מספר על חייו של ילד צרפתי קטן, במהלך שפיכת הדמים ברואנדה, וכמובן, ״השם האדמה״ שהצליח להגיע להצלחה מרשימה בכל רחבי צרפת, ואף בעולם, אשר עוסק במצוקת החקלאים בצרפת. 

וכמובן, אי אפשר לדבר על הפסטיבל, מבלי להזכיר את הגרסה הצרפתית של הסדרה הישראלית המוכרת והאהובה ״בטיפול״, אשר שודרה אי שם בשנת 2005, ונכתבה על ידי חגי לוי, אורי דיוון, וניר ברגמן. הסדרה עוקבת אחר טיפולים פסיכולוגיים של מספר מטופלים. 

הגרסה הצרפתית עלתה למסכים לפני מספר חודשים, בשיאה של מגפת הקורונה, והצליחה לעורר לא מעט עניין וסקרנות בקרב הקהל הצרפתי, ותוך זמן קצר אף הפכה נצפית ואהובה במיוחד. את הסדרה הפיקו סוג היוצרים אוליבייה נקש ואריק טולדנו, אשר אחראים גם על הסרט המופתי ״מחוברים לחיים״.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE