הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר מאבק במחלת הסרטן: האסטרונאוט מייקל קולינס, טייס אפולו 11, הלך לעולמו
קולינס אומנם היה שם פחות מוכר מניל ארמסטרונג או באז אולדרין שנחתו על הירח בקיץ 1969, אך הוא בכל זאת היה חלק בלתי נפרד וקריטי במשימה ההיסטורית. "את ימיו האחרונים הוא העביר בשלווה לצד משפחתו", נכתב בהספד שפורסם ע"י ילדיו ונכדיו

מייקל קולינס, אסטרונאוט אמריקאי אשר היה טייס תא הפיקוד במשימת אפולו 11 המפורסמת, הלך לעולמו מוקדם יותר היום (רביעי) בגיל 90.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין לשמאל: אולדרין, קולינס וארמסטרונג (צילום: נאס"א)

 

עבור רבים, קולינס הוא אולי שם פחות מוכר מניל ארמסטרונג ובאז אלדרין - חבריו לאפולו 11 שנחתו על הירח בעת שקולינס נשאר במסלול סביב הירח בתא הפיקוד - אך הוא היה חלק בלתי נפרד מהמשימה ההיסטורית.

את ההודעה על מותו של קולינס פרסמה משפחתו: "בצער רב, עלינו להודיע שאבא וסבא שלנו הלך לעולמו היום לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. את ימיו האחרונים הוא העביר בשלווה לצד משפחתו", נכתב בהודעה.

 

 

בדומה לחברו מאפולו 11 באז אלדרין, קולינס היה פעיל מאוד ברשתות החברתיות בשנים האחרונות.

כך למשל, במהלך יום כדור הארץ האחרון שחל בשבוע שעבר, הוא העלה פוסט שבו כתב: "אני בטוח שאם כל אחד היה רואה את כדור הארץ צף מחוץ לחלון, כל יום היה יום כדור הארץ".

 

 

קולינס נולד בשנת 1930 באיטליה, בסמוך לבסיס שבו שירת אביו. לאחר לימודיו הוא התגייס לחיל האוויר האמריקאי, וב-1963 התגייס לסוכנות החלל נאס"א.

את משימתנו הראשונה לחלל ביצע במסגרת ג'מיני 10 בשנת 1966. כאמור, כעבור שלוש שנים הוא שוגר לחלל בפעם השנייה (והאחרונה) כטייס תא הפיקוד של אפולו 11.

 

 

כזכור, ניל ארמסטרונג - האדם הראשון שצעד על אדמת הירח - הלך לעולמו בשנת 2012 בגיל 82. כעת, באז אולדרין בן ה-91 הוא השורד האחרון של המשימה ההיסטורית.

 

מייקל קולינס, לפני משימת אפולו 11 ב-1969 (צילום: Getty Images)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE