הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיפור חניכה פנטסטי: ״צל ועצם״ של נטפליקס מצליחה לגעת בלב
הכוח המרכזי של הסדרה החדשה של נטפליקס הוא בייצוג הגיבורים. על אף כי מדובר בסיפור חניכה די שגרתי, גיבורי ״צל ועצם״ מצליחים להזכיר לכולנו מה הוא קשר עמוק, אותנטי, נטול אינטרסים, כזה שכל אחד מאיתנו מייחל אליו

הסדרה החדשה של אריק הייזר ״צל ועצם״ הפכה ללהיט גדול בנטפליקס זמן קצר לאחר שהופיעה על המסך. בדומה למשחקי הכס, גם הסדרה החדשה מבוססת על סדרת ספרי פנטזיה, שדורשת לא מעט סבלנות ואהבה לז׳אנר בשביל להבין משהו. דבר נוסף שאפשר למצוא דומה למשחקי הכס הוא ההפקה המרשימה והיקרה. ואם אתם מתעקשים על דמיון נוסף, גם כאן כל השחקנים דוברים במבטא בריטי כבד. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עם זאת, אחד ההבדלים המרכזיים בין הסדרות הוא בכך ש״צל ועצם״ מבקש לפנות בעיקר לבני נוער. כך שהתכנים הם בהחלט עדינים יותר, ופחות אלימים וקשים. העלילה עוקבת אחר צעירה אשר תפקידה הוא לצייר מפות בשירות הצבאי. תוך זמן קצר מתגלה כי אותה גיבורה גדלה בבית יתומים, יחד עם חבר ילדות, בו היא למעשה, מאוהבת. 

בעולם הבדיוני של הסדרה, קיימים מעמדות די ברורים. יש את בעלי כוחות העל, ויש את כל השאר. לאורך הסדרה, הגיבורה מנסה להימנע ממצב בו היא צריכה להיפרד מחברה הטוב. מה שמוביל אותה לעשות כל מני דברים משונים במיוחד, ולעיתים אף מסוכנים. 

ואז, פרק אחד, נשלחת הגיבורה, לארמון המלך, שם היא נדרשת לעבור אימונים בשביל לשפר את היכולות שלה. אז למעשה ניתן לומר כי מתחיל סיפור החניכה. במהלך הימים בארמון, הגיבורה מתקשה לקבל את המציאות החדשה, ולפתח אמון באנשים החדשים שהיא מכירה. 

וכמובן, החיבור המדובר בין הגיבורה לבין חברה הטוב, והמלחמה שלה לא לאבד את הקשר, מזכיר לכולנו מהו קשר עמוק, אמיתי, אותנטי, חזק. קל להזדהות, לקנא, ולפתח קשת רחבה של רגשות לאורך הצפייה בפרקי הסדרה, בעיקר בזכות נקודת חוזקה זו. 

הכימיה בין השניים, הופכת את סיפור החניכה הפנטסטי הזה ליוצא דופן, לבלתי נשכח, וביעקר, למרגש. על אף הדמיון הרב למשחקי הכס, ועל אף העובדה כי שירותי הסטרימינג עמוסים בסיפורי חניכה שונים, ובטח בסיפורי פנטזיה המציגים עולמות רחוקים.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE