הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד לסחר בבני אדם: 90 אנשים חולצו מבית בטקסס
משטרת יוסטון פרסמה מעט מאוד פרטים על הפרשה, מלבד לומר שהיא החלה עם דיווח על חטיפה, והובילה לפשיטה על בית בדרום-מערב העיר שבו אותרו קרוב למאה אנשים. לא ידוע אם מדובר במהגרים, כפי שקרה בפשיטה דומה שאירעה אשתקד, במהלכה 30 קורבנות של סחר בבני אדם אותרו בבית כשהם ערומים למחצה

רשויות החוק בדרום טקסס פתחו בחקירה לאחר שקרוב ל-100 אנשים אותרו בתוך בית, שלפי החשד שימש לסחר בבני אדם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: משטרת יוסטון)

 

מוקדם יותר הבוקר (שישי) כוחות המשטרה הוזעקו לבית ברחוב צ'סינגטון בדרום-מערב יוסטון, בסמוך למחלף של שני כבישים מהירים מרכזיים (69 ו-8) בעקבות הדיווחים על חטיפה.

 

 

בבית אותרו לא פחות מ-90 אנשים, וכעת הבלשים חושדים שהם נפלו קורבן לסחר בבני אדם. עם זאת, מעט מאוד פרטים נחשפו עד כה על הפרשה, ולא ברור אם מדובר במהגרים בלתי חוקיים שהוכנסו לארה"ב למטרות סחר בבני אדם, או שמא אלו ילדים ונשים שנחטפו או ברחו מביתם.

בתקשורת המקומית דווח על כמויות גדולות של ניידות ואמבולנסים שהגיעו למקום, והמשטרה מבקשת מהציבור הרחב שלא להתקרב לאזור.

 

קורבנות הפשיטה בשנה שעברה. המשטרה סבורה שגם היום אותר בית ששימש לסחר בבני אדם (צילום: משטרת יוסטון)

 

יוסטון אומנם נמצאת כ-500 קילומטר מהגבול עם מקסיקו, אך מדובר באחת הערים הגדולות ביותר בארצות הברית. מזה שנים ארוכות המשטרה טוענת שיוסטון משמשת כמעין 'תחנת ביניים' לסחר בבני אדם.

כך לדוגמה, בשנה שעברה דיווחנו על תקרית דומה שאירעה אף היא בדרום-מערב העיר, במסגרתה עשרות בני אדם ערומים למחצה נמצאו בבית בעיר.

ביום חמישי, ה-3 בדצמבר, התקבלה פנייה במוקד המשטרתי שבה נטען שאדם רץ ברחוב בתחתונים, תוך כדי שהוא טוען שנחטף ומתחנן לעזרה. תחילה, המשטרה סברה שמדובר באדם עם בעיות נפשיות, אך כאשר ניידת נשלחה למקום, הוא נרגע והסביר שנחטף והוחזק כנגד רצונו באחד הבתים.

המשטרה פשטה על הבית ומצאה במקום 30 בני אדם - 29 גברים ואישה אחת (תחילה דווח על 25). "זה מספר די משמעותי של קורבנות בתוך הבית", הסביר ג'ונתן האלידיי, קצין בכיר במשטרה המקומית.

 

 

עוד הוסיף האלידיי כי שלושה בני אדם נעצרו במהלך הפשיטה. על אף שהחקירה נמשכת, הבלשים סבורים שמדובר במבריחים שהשתמשו בבית במרכז פעילותם הפלילית.

"אנחנו חושבים ששלושת החשודים החלו להתפשט כאשר הם ראו את השוטרים, והם ניסו להסתתר בין הקורבנות. מרבית האנשים לא היו נקיים, אבל הם כן וחלקם גם ענדו שעונים ותכשיטים אחרים, וכך ידענו שהם לא חלק מהקורבנות", אמרו במשטרה.

מרבית הקורבנות שחולצו מהבית הם אזרחי מדינות מרכז אמריקה, לרבות מקסיקו, אל סלבדור, קובה והונדורס. הם סיפרו לחוקרים שהם הגיעו לבראונסוויל, עיר בפינה הדרומית של טקסס (וסמוכה לגבול), שם הם ככל הנראה נאספו ע"י המבריחים לאחר שחצו את הגבול.

עוד אמרו במשטרה כי כמעט כל הקורבנות נמצאו בבית כשהם לבשו רק תחתונים, וקיים חשד שמדובר בשיטה שנועדה למנוע את בריחתם מהבית. בעקבות כך, הקורבנות הועברו לבית ספר סמוך כדי להעביר שם את הלילה, ולמחרת הם צפויים לעבור למתקן כליאה של רשויות ההגירה.

 

אחד משלושת החשודים שנעצרו במהלך הפשיטה בשנה שעברה (צילום: טוויטר)

 

כאמור, הנסיבות שהובילו לפשיטה הבוקר טרם התבררו, אך נראה שמדובר באירוע דומה לזה שהתרחש בשלהי 2020.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE