הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הילד היהודי שהפך לאגדת וול סטריט בשווי מיליארדים מזהיר: "הראש של משקיעים יסתובב - יהיה סוף של דמעות"
כרגע הוא לא רואה ירידות באופק, אך כשזה הולך לקרות "זה יהיה כל כך חזק", ליאון קפורמן מדבר על השוק, הבנק הפדרלי, משבח את טראמפ ותוקף את הסוציאליזם האמריקני

במהלך הופעה נדירה בחדשות CNBC ביום שישי בבוקר, טייקון קרנות הגידור, ליאון קופרמן, התעקש כי הוא מאמין שלהישאר זמן רב בבורסה היא האפשרות היחידה עבור משקיעי המניות כל עוד הפדרל רזרב מחזיק את הריבית נמוכה...

אך...

ברגע שיהיה לשוק "סיבה" למכור, סוחרים יכולים לצפות לגל מכירות סוער שיתחרה בשווי הירידות שנראו במרץ 2020 כשהבורסה האמריקאית התרסקה.

קופרמן, שהחל לדבר בדיוק כשהתברר כי (זהירות, נתון מטורף) שליש מכל ההכנסה בתקופה האחרונה של האמריקאים הגיעה מהממשלה!! הצהיר כי "אני לא רואה כרגע את התנאי לירידת שוק גדולה - עם זאת, וזה 'עם זאת' גדול - עלינו להכיר בכך שאנו מושכים את הביקוש קדימה והתחזית לטווח הארוך אינה טובה בעיניי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מה זה אומר בדיוק? מסביר קופרמן:  "אם המשקיעים ישוחחו עם 100 כלכלנים היום וישאלו אותם מה דעתם על הצמיחה האמיתית הפוטנציאלית של כלכלת ארה"ב, התגובה תתרכז בסביבות 2% ריאלית, ואולי צמיחה בפריון של 1.5 %, הצמיחה בכוח העבודה היא 0.5% וזה אומר צמיחה אמיתית - 2%. דוב יכול לומר 1.5% שור אולי יגיד 2.5% אבל זה יהיה מרוכז סביב 2%, אך הפד מתעקש לשמור על ריביות קרוב לאפס. זה לא הגיוני בעיניי. זה רק דוחף אנשים לעקומת הסיכון".

ולמרות שקופרמן מבין שאין מה להרוויח מ"להילחם בפד" - סביר להניח שהמניות ימשיכו לטפס כיוון שהאמון בסטופ של הפד נותר גבוה - אך בשלב מסוים, לדעתו זה יהיה "סוף של דמעות".

אולם למרבה האירוניה קופרמן אמר כי כמה ממניות המגה-קפ המוערכות ביותר ראויות למחירם הגבוה.

על שאלה ספציפית לגבי אחזקותיו באמזון, מיקרוסופט והאלפבית של גוגל, השיב קופרמן בנחרצות כי הוא "יישאר" לאחר הרווחים שוברי הקופות של השבוע.

הוא הוסיף כי "מדובר בחברות מהותיות אמיתיות שמייצרות מזומנים משמעותיים, אני לא מסתכל עליהן כעל הערכה יתרה... מה שמוערך יתר על המידה הוא הכנסה קבועה ... אני לא מבין למה מישהו היה קונה אג"ח".

כשחזר לדבר על מבנה השוק העכשווי, קופרמן קונן כי על אף שהוא אינו רואה את התנאים לירידה משמעותית הרי ש"כאשר לשוק תהיה סיבה לרדת, הוא יירד כל כך מהר שהראש שלך יסתובב... מכיוון שלא נותרו מייצבים. לפני 50 שנה, העמלות היו 25 סנט למניה וחוק וולקר לא היה קיים... לברוקרים היה תמריץ להיכנס".

בהפניית תשומת ליבו לחבילת ה"תשתית" של הנשיא ביידן, קינן קופרמן כי אמריקני נוטשת את הקפיטליזם לטובת מעין סוציאליזם.

עם כל זה בחשבון, אפשר היה לחשוב שקופרמן התנגד לחזון הכלכלי של הדמוקרטים המתקדמים. אך להפתעתנו, קופרמן - ששיבח פעם את הנשיא טראמפ ואת תוכניתו הכלכלית, כולל הפחתות המס ההיסטוריות עליו חתם בחוק - הודה כי הצביע לביידן בשנה שעברה.

כך שאם מס עושר לאומי אכן יהפוך למציאות בשנים הקרובות, לא יהיה לו איש מלבדו האשם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE