הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארוחת הבוקר המושלמת: הנה 7 סיבות בגללן כדאי לכם לפתוח את הבוקר עם שיבולת שועל
בין אם כגרנולה, דייסת מבוססת מים, או מבוססת חלב, תוספת ליוגורט, שיבולת שועל היא הדגן הטוב ביותר שלגמרי כדאי לכם להכניס לתפריט היומי. היא נטולת גלוטן, עשירה ברכיבים תזונתיים בריאים וטובים, משביעה, ובעיקר, טעימה

היום זה כבר ברור לכולם, ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום. כאשר אנו מוותרים על ארוחת בוקר, אנו למעשה מתחילים את היום עם אנרגיות נמוכות יותר. לעומת זאת, כאשר אנו לא מדלגים על ארוחת בוקר, ואוכלים משהו מזין, משביע ובריא, אנו פותחים את היום באופן נכון, ומצליחים לשמור הן על מצב רוח טוב, והן על אנרגיות גבוהות. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז למה דווקא שיבולת שועל? הנה 7 סיבות מרכזיות 

1. עשירה בנוגדי חמצון

שיבולת שועל עשירה במיוחד בנוגדי חמצון, למעשה, הוא המזון היחיד אשר מכיל תרכובת ייחודית אשר מעניקה לה תכונות אנטי דלקתיות. בנוסף, אותה תערובת עוזרת גם להפחתת לחץ ומתחים. התוצאה? כאשר אתם פותחים את היום בקערת דייסת שיבולת שועל, אתם מבטיחים לעצמכם יום יעיל, נעים ורגוע יותר.

2. תורמת לתחושה טובה 

אחד היתרונות המרכזיים של שיבולת שועל היא בכך שהיא תורמת לתחושה טובה יותר, זאת בגלל שמדובר בפחמימה מורכבת, אשר עוזרת למוח להפיק סרוטונין, שזהו למעשה כמיקל ייחודי אשר מקנה לנו הרגשה טובה, ואף מסייע להתגבר על מתחים שונים. 

3. מטפחת את העור 

אם תשימו לב, תבחינו כי בתכשירי קוסמטיקה רבים, אחד המרכיבים יהיה שיבולת שועל, ולא במקרה. אבקת שיבולת שועל נחשבת לחומר מרגיע לאור, והוא מאושר על ידי מנהל המזון והתרופות העולמי. בנוסף, שיבולת שועל יעילה במיוחד בטיפול נגד אקזמה, יובש עור, גרד ועוד. 

4. תורמת לירידה במשקל 

שיבולת שועל הינה עשירה במיוחד בחלבון, וברכיבים בריאותיים נוספים כגון מגנזיום, אבץ, סידן, אשלגן, ברזל, חומצה פולית, ומגוון ויטמינים חשובים. כמו כן, שיבולת שועל הינה עשירה במיוחד בסיבים תזונתיים, אשר מאטים את קצב ספיגת המזון, ותורמת לתחושת שובע למשך זמן רב. בנוסף, היא בעלת ערך קלורי נמוך ומתאימה גם לסוכרתיים. לכן, היא מסייעת בתהליכי ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין ומאוזן.

5. מפחיתה את הסיכון לסרטן 

במחקר חדש אשר נעשה על ידי חוקרים מאוניברסיטת הרווארד נמצא כי תזונה הכוללת שיבולת שועל יכולה להפחית את הסיכון לחלות בסרט הכבד ב-40 אחוזים לפחות. 

6. מורידה כולסטרול ומונעת מחלות לב

שיבולת שועל מכילה סיבים מיוחדים אשר מסייעים בשמירה על בריאות הלב והורדת רמות הכולסטרול. יותר מכך, מחקרים אשר נעשו בתחום מצביעים כי צריכה של שיבולת שועל במשך שלושה חודשים הצליחה להפחית את רמת הכולסטרול בדם ב-30 אחוזים. 

7. תורמת לשינה טובה ואיכותית

אם אתם סובלים מעייפות, ושינה לא טובה, שיבולת שועל בהחלט יכולה לעזור, בעיקר כאשר תאכלו אותה בתור ארוחת ערב. הסיבה לכך היא שהשיבולת מכילה טריפטופן שזוהי חומצה אמינית אשר ידוע כמסייעת ליצירת הורמון שינה. 

  



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE