הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בדומה לניו יורק: גם שוהים בלתי חוקיים בניו ג'רזי יכולים לקבל רישיון נהיגה
יותר משנה עברה מאז שמושל מדינת הגן חתם על הצעת החוק, אולם היא נכנסה לתוקף רק בסוף השבוע האחרון. במסגרתה, מבקש הבקשה לא יצטרך להוכיח שהוא אזרח אמריקאי. ניו ג'רזי הינה המדינה ה-13 (ו-וושינגטון די. סי.) שמחוקקת חוק מסוג זה

מאות אלפי שוהים בלתי חוקיים המתגוררים בניו ג'רזי זכאים לקבל רישיון נהיגה, וזאת לאחר ששינוי לחוק נכנס לתוקף במהלך סוף השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כזכור, בדצמבר 2019 חתם פיל מרפי, מושל ניו ג'רזי, על הצעת החוק המאפשרת ל-Motor Vehicle Commission, או MVC (משרד הרישוי המקומי, המקביל ל-DMV במרבית המדינות) להנפיק את הרישיונות מבלי שמבקש הבקשה נדרש להוכיח את אזרחותו.

למעשה, ניו ג'רזי הצטרפה ל-13 מדינות נוספות (ו-וושינגטון די. סי.) שחוקקו חוקים בנושא זה, ובמעמד החתימה מרפי הסביר ש"הענקת רישיון נהיגה היא דבר חשוב עבור בטיחותם של כל תושבי המדינה, ומקרבת אותנו לעבר המקום שאליו אנו רוצים להגיע: מדינה חזקה ושווה בפני כל תושביה".

במקור, החוק היה אמור להיכנס לתוקף ב-1 בינואר, אך לאור משבר הקורונה המחוקקים התבקשו לדחות את המועד לראשון במאי (אתמול). 

 

 

מתנגדי החוק טענו שמדובר במתן פרס לאנשים שעוברים על חוקי ההגירה של ארצות הברית, אך התומכים אומרים שהשינוי יביא לכך שאותם מהגרים בלתי חוקיים יוכלו לרכוש ביטוח למכוניתם, ובכך להפחית את הסיכויים לתאונות פגע וברח. מחקר שפורסם ב-2018 העריך כי בניו ג'רזי ישנם כ-500 אלף שוהים בלתי חוקיים בני 16 ומעלה (כלומר, בגיל שמותר לנהוג).

זהו השינוי המשמעותי השני שבוצע ע"י ה-MVC בתקופה האחרונה, לאחר שבחודש שעבר נקבע שכל מי שמבקש להוציא רישיון נהיגה או תעודת זהות יוכל לבחור באופציית "X", ולא רק בזכר או נקבה, כמגדר שיופיע על גבי התעודה.

השימוש באופציה זו פתוחה בפני הקהל הרחב, לא רק בעלי זהות מינית א-בינארית (כלומר, מי שזהותו המגדרית אינה רק "גבר" או רק "אישה"). כמו כן, תושבים שלא מעוניינים למסור את המגדר שלהם למשרד הרישוי יכולים לבחור באופציה זו.

בדומה לחוק המאפשר לשוהים בלתי חוקיים לקבל רישיונות נהיגה, גם שינוי זה תוכנן להתבצע כבר בסוף שנה שעברה, אולם בזמנו הוסבר שהוחלט לדחות את היישום של המהלך, הן בגלל משבר הקורונה והן לאור הצורך בעדכון מערכות המחשוב של משרד הרישוי.

ניו ג'רזי מצטרפת ל-18 מדינות אמריקאיות נוספות (ו-וושינגטון די. סי.) שכבר עתה מציעות לתושבים אופציה שלישית לרישום המגדר ברישיונות הנהיגה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE