הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקרבות חודשו, מאות הרוגים - הדם על הידיים של ממשל ביידן: טראמפ סגר דיל של כבוד עם הטליבאן, ביידן שבר את ההסכם
כפי שדיווחנו כבר לפני חודש, ממשל ביידן עומד לעורר מלחמה קטלנית באפגניסטן. נכון לעתה, מאות הרוגים ב-24 שעות של שפיכות דמים - "הכוחות האמריקנים על הכוונת" והכל תודות להפרת המילה של ממשל ביידן שהפר את ההסכם בין טראמפ לטאליבן

לחימה עזה בין כוחות אפגניים פרו-אמריקנים לטאליבן פרצה בין שבת ליום ראשון, יום לאחר המועד האחרון להסכם הנסיגה האמריקנית שנקבע תחת ממשל טראמפ ושממשל ביידן הפר.

משרד ההגנה באפגניסטן מנה למעלה ממאה מורדי טליבאן שנהרגו במהלך 24 השעות הקודמות ועוד כ-52 פצועים, בהצהרה ביום ראשון.

כמו כן ישנם לפחת 17 חיילים לאומיים הרוגים וכ-25 אשר נפלו בשבי, על פי דיווחים בינלאומיים ברקע חידוש הקרובות.

במקביל בכירים באפגניסטן העלו את מספר ההרוגים בלפחות עוד 30 מפיגוע משאיות בפול-אל-עלם, בירת מחוז לוגר המזרחי, כך מדווחים בחדשות ה-VOA.

למעלה ממאה בני אדם נוספים נפצעו, כאשר כל או רוב הקורבנות היו אזרחים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אנו היינו כלי התקשורת העברי היחיד לדווח כי זה מה שיקרה במידה וממשל ביידן יפר את ההסכם שחתמו הטליבאן עם טראמפ. אך נראה כי מחרחרי המלחמה הדמוקרטים לא סבלו דיי סבל.

בינתיים, כצפוי, הטליבאן הכריזו על "העונה הפתוחה" נגד כל הכוחות האמריקניים שנותרו לאחר מועד הנסיגה המלא החדש של הנשיא ביידן ה-11 בספטמבר.

דובר הטליבאן, זביהוללה מוג'אהיד, פרסם את ההצהרה הבאה:

"ככל שחלף זמן נסיגת הכוחות זרים מאפגניסטן על פי המועד האחרון ל-1 במאי, התרחשה הפרה עקרונית שפתחה את הדרך עבור האמירות האסלאמית לאפגניסטן והמוג'אהידין לנקוט בכל פעולה שהיא רואה לנכון כנגד הכוחות הכובשים".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE