הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עבדות בלב אמריקה - הצליפו בי בשוט": שחור בעל מוגבלות שכלית הפך לעבד של בעל מסעדה, הועבד כ-101 שעות בשבוע
סיפורי מחריד מקרוליינה הדרומית שנראה כאילו נלקח ישירות מאמצע המאה ה-19, בובי פול אדוארדס הפך את כריסטופר סמית' לעבד במסעדה מקומית - עתה הוא ייאלץ לשלם לו פיצויים

מנהל מסעדה המרצה עונש מאסר בגין שעבוד גבר שחור עם מוגבלות שכלית, צריך לשלם סכום של 546 אלף דולר כך קבע בית משפט לאחר שהצליף בו בשוטים.

בובי פול אדוארדס מרצה עונש של עשר שנים בגין אילוץ ג'ון כריסטופר סמית לעבוד 12 שנים ללא תשלום בתנאים פוגעניים במסעדה בדרום קרוליינה תוך שהוא מצליף בו בשוט ובחגורה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אולם בית משפט לערעורים אמר כי סמית' אמור לקבל כפול מה-273,000 $ שקיבל בתחילה.

סמית', בעל מנת משכל של 70, התחיל לעבוד במסעדת קונווי בשנת 1990 בגיל 12. הוא קיבל כסף עד ספטמבר 2009, כאשר אדוארדס השתלט על העסק והעביר את סמית לדירה הצמודה למסעדה, כך נקבע בפסק הדין של בית המשפט לערעורים.

התובעים טענו כי אדוארדס, שהוא לבן, העביר את סמית מסכת התעללות שכללה כינויים גזעניים ואיומים אחרים במטרה לגרום לו לעבוד מהר יותר.

אדוארדס אילץ את סמית' לעבוד מ-6 בערב עד 11 בלילה (17 שעות ביום) בימים שני עד שישי, ומ-6 בבוקר עד 2 אחר הצהריים (8 שעות) בימי ראשון ושבת, ללא ימי חופש, כך על פי רישומי בית המשפט, סך הכל 101 שעות עבודה בשבוע.

אדוארדס הצליף בסמית' עם חגורה, היכה אותו במחבתות והכה אותו באגרופים.

"פעם אחת, כשסמית' לא הצליח להעביר עוף מטוגן למזנון באותה מהירות שדרש אדוארדס, אדוארדס טבל מלקחיים ממתכת בשומן חם והצמיד אותם לצווארו של ג'ק, וכתוצאה מכך עבר כוויות שעובדים אחרים היו צריכים לטפל בהם באופן מיידי", קבע בית המשפט. אמר.

"לרוב הרגשתי לא בטוח, כמו שבובי יכול להרוג אותי אם הוא רוצה", אמר, על פי הרישום בבית המשפט.

"כל כך רציתי לצאת מהמקום הזה אבל לא יכולתי לחשוב איך אוכל בלי להיפגע."

ההתעללות נמשכה עד אוקטובר 2014, אז קרוב משפחה של עובד במסעדה התריע בפני הרשויות והמשרד לשירותים חברתיים בדרום קרוליינה נכנס לעניינים, כך נקבע בפסק הדין.

אדוארדס הודה באשמת עבודת כפייה אחת בשנת 2019 והתחייב על ידי בית המשפט המחוזי לשלם 273,000 $ בהתבסס על שכר מינימום ושכר שעות נוספות שלא שולמו על פי חוק התקנים ההוגנים.

פסק הדין של בית המשפט לערעורים החזיר את העניין לבית המשפט המחוזי שביקש לחשב מחדש את הסכום על סמך החלטתו.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE