הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תיאור מהודק, אותנטי וייחודי של האווירה המורכבת בתעשיית הקולנוע: ״עוזרת אישית״ הוא הסרט הכי לא פוליטיקלי קורקט של התקופה
סרטה החדש של הבמאית האוסטרלית קיטי גרין מצליח להציג קול נשי, ואף מציע זווית אחרת, מרעננת, לבחינת תופעת ה-Me Too בדגש על תעשיית הקולנוע ועולם ההפקות ההוילוודי

סרטה החדש של קיטי גרין מצליח לעשות את הבלתי אפשרי ולא לציין את שמו של המפיק הארווי ויינשטיין, כאף הסרט עוסק באופן ברור, אך בעקיפין, בפרשה המתוקשרת משנת 2017, בה נחשפו תחקירים מגובים בעדויות של נשים אשר האשימו את המפיק בהטרדות. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


במשך הזמן, הצטרפו אל הארווי מאות גברים מתעשיית הקולנוע וההפקות אשר הואשמו בהטרדות. היום זה ברור לכולם, נשים מוטרדות כל יום, כל הזמן, בסביבות עבודה שונות. אך ״עוזרת אישית״ עוסק בעיקר בתחומים ספציפים, הכוללים תקשורת וכוח, כגון קולנוע, הפקה, פוליטיקה, בידור, ועוד. 

קבוצה של גברים חזקים, עמוסים כריזמה ולשון חדשה, שמשוכנעים שדבר לא יצליח לקחת להם את הכוח מהידיים. ואכן, בשנים האחרונות, ניתן לראות לא מעט סרטים שונים אשר עסקו בדיוק בנושא זה, הן עלילתיים והן דוקומנטרים. הסרטים והסדרות מבקשים להציג תמונת מציאות מורכבת ובעייתית, כך גם עושה, כאמור,  ״עוזרת אישית״, אך מעט אחרת, יותר מעוררת מחשבה, יותר מורכבת. 

הסרט הופק בשנת 2019, באופן עצמאי לחלוטין, והוא עוסק ברובו בפרשה של הארווי ויינשטיין, אך באופן אלגנטי, מבלי לנקוב בשמו. עלילת הסרט מתחרשת ביום בהיר, יחיד, במשרד בעיר ניו יורק, שהוא לגמרי ״במקרה״ משרדו של מפיק קולנוע מוכר ובעל כוח רב. 

כידוע, גרין בעלת רזומה אקטיבי-פמיניסטי עשיר ומרשים במיוחד, כאשר בסרט הראשון שעשתה עסקה בתנועת מחאה באוקראינה, ואילו בסרט השני שעשתה עסקה במקרה רצח אכזרי של ילדה אשר זכתה בתחרות מלכת היופי. בכל סרטיה, אחד הדברים היפים שניתן לראות כי גרין מציעה זווית מעט אחרת, מורכבת יותר. 

ובחזרה לסרט- הגיבורה, שהיא העוזרת האישית של המפיק המדובר, פותחת בכל יום את המשרד מוקדם בבוקר, וכמובן שהיא גם האחרונה לעזוב אותו. היא ממש הצל הבלתי נראה של המפיק, מביאה את הקפה, מדפיסה, מסדרת, וכו׳. בין לבין מתעלמים באופן כמעט אלים מקיומה, ועד שכבר מבחינים בקיומה, היא ננזפת בעקבות סיבה כזו או אחרת. 

הסרט מבקש להראות לנו כיצד רבים בתעשייה מוכנים לספוג כמעט הכל, מתוך פנטזיה ורצון עז להצליח ולהשתלב במערכת. למעשה, במשך כמעט  כל ה-88 הדקות של הסרט, ניתן לראות בשגרת היום האפורה והפאסיבית של הגיבורה, כאשר לאורך כל הסרט ניתן להרגיש במתח שמתקיים מתחת לפני השטח. 

אותו מתח שכה מאפיין זירת פשע, שמתקיימת מאחורי הקלעים. במילים אחרות, לאורך הצפייה ב״עוזרת אישית״ אנו מרגישים פחות כמו צופים, ויותר כמו עדים. וזו אולי נקודת החוזקה של הסרט. במילים אחרות, זהו אמנם לא סרט עבור כל אחד, אך במידה ואתם מעוניינים לקבל זווית אחרת על תופעת המי טו, עדינה ומרומזת יותר, ״עוזרת אישית״ לגמרי שווה צפייה, יותר מכך, הוא חשוב בנוף הז'אנר. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE