הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן מציב יעדים חדשים: 160 מיליון מתחסנים עד יום העצמאות
בממשל הפדרלי מקווים ש-70% מהבוגרים יקבלו לפחות זריקת חיסון אחת עד הרביעי ביולי, ועל כן בוצעו מספר שינויים משמעותיים בחלוקת החיסונים והאופן שבו התושבים קובעים תור. הנשיא אף פנה ישירות לאותם תושבים שמהססים לקבל את החיסון ואמר: "למה לכם להסתכן? החיסון יכול להציל את החיים שלכם ושל יקירכם"

הנשיא ביידן הציג מוקדם יותר היום (שלישי) את תוכניתו השאפתנית החדשה, במסגרתה הממשל הפדרלי ינסה לספק לפחות זריקת חיסון אחת ל-70% מהאוכלוסייה הבוגרת (בני 18 ומעלה) ולחסן 'באופן מלא' לפחות 160 מיליון אמריקאים, עד ה-4 ביולי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כחלק מהתוכנית, הנשיא הפציר ברשויות הבריאות המקומיות - ברמת המחוז, העיר והמדינה - שלא לדרוש מאנשים לקבוע תור להתחסן, אלא לאפשר לכולם להגיע לתחנות החיסונים. יתרה מכך, בממשל הפדרלי אף צפויים לפנות לעסקים כגון בתי מרקחת כדי שגם הם יפעלו באופן הזה.

 

 

במקביל, בבית הלבן החליטו לבצע שינוי משמעותי בחלוקת החיסונים בין המדינות השונות. עד כה, כל מדינה קיבלה כמות מנות חיסון בהתאם לגודל האוכלוסייה שלה. כתוצאה מכך נוצר מצב שבו מדינות מסוימות נשארות עם עשרות אלפי מנות מיותרות (שבסופו של דבר נזרקות לפח) בזמן שמדינות אחרות מתקשות לעמוד בביקוש.

 

 

"כפי שציפינו, ישנה האטה בקצב שבו אנשים מתחסנים, וזה בגלל שמרבית הבוגרים בארה"ב קיבלו את הזריקה הראשונה", אמר הנשיא, שבהמשך דבריו פנה לקבוצות באוכלוסייה המהססות להתחסן, "אתם צריכים להתחסן גם אם הסיכוי שתחלו נמוך. למה לכם להסתכן? החיסון יכול להציל את החיים שלכם ושל יקירכם".

 

תחנת חיסונים בברונקס, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

כאמור, לתוכנית של הממשל יש שני יעדים מרכזיים: מתן לפחות זריקת חיסון אחת ל-70% מבני 18 ומעלה, ולחסן 'באופן מלא' 160 מיליון איש בקבוצת הגיל הזו.

חשוב לציין שלפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), "מחוסן באופן מלא" מוגדר כבן אדם שקיבל את שתי זריקות החיסון של פייזר או מודרנה, או את זריקת החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, לפני שבועיים או יותר.

נכון ליום שלישי, ב-CDC מדווחים על 145,701,541 אמריקאים בני 18 ומעלה (56.4%) שקיבלו לפחות זריקת חיסון אחת, ו-105,395,641 בני 18 ומעלה המחוסנים באופן מלא.

ניתן להעריך שרוב האנשים שקיבלו את זריקת החיסון הראשונה גם ילכו לקבל את הזריקה השנייה, כך שבפועל הממשל ינסה לשכנע כ-15 מיליון אמריקאים שטרם קיבלו אפילו זריקה אחת, להתחסן באופן מלא עד ה-4 ביולי.

 

הנשיא ביידן, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: AP)

 

במקביל, כפי שדיווחנו אמש, מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) צפוי להעניק אישור לשימוש חירום לחיסון פייזר גם לבני 12 עד 15, יתכן כבר בתחילת שבוע הבא.

הנשיא ביידן התייחס לכך במהלך דבריו והסביר: "אני רוצה שהורים אמריקאים ידעו שאנחנו מוכנים לפועל באופן מיידי כאשר יתקבלו האישורים הנדרשים. נדאג לכך ש-20 אלף בתי מרקחת ברחבי המדינה יהיו ערוכים לחסן נערים ונערות".

כזכור, לקראת סוף חודש מרץ, ענקית התרופות האמריקאית הציגה את תוצאות הניסוי הקליני שערכה בקרב בי 12 עד 15, בהן נטען שהחיסון לקורונה בטוח ונמצא יעיל ב-100% במניעת תחלואה. כעשרה ימים בלבד לאחר מכן, החברה כבר פנתה ל-FDA בבקשה לקבל את החותמת הסופית למהלך.

יותר מ-2,200 נערים ונערות השתתפו בניסוי הקליני שערכה פייזר, כאשר מחציתם קיבלו את החיסון האמיתי ואילו השאר קיבלו פלצבו. בזמן ש-18 צעירים שקיבלו את הפלצבו נדבקו בקורונה, לא נרשם ולו מקרה אחד של הידבקות בקרב אלו שקיבלו את החיסון עצמו.

עם זאת, ראוי לציין שמדובר בכמות קטנה, לפחות באופן יחסי, של משתתפים בניסוי. לשם השוואה, בניסוי שפייזר ערכה בקרב מבוגרים השתתפו למעלה מ-43 אלף איש. 

 

כמות המתחסנים בכל מדינות ארה"ב (צילום: CDC / Shutterstock)

 

בכל הנוגע לתופעות לוואי, בפייזר דיווחו שהן דומות לאלו שנרשמו בקרב מבוגרים: כאבים בזרוע, תשישות וכאבי ראש.

מעבר לכך שמיליוני הורים ברחבי ארצות הברית בוודאי ישמחו לראות את ילדיהם זוכים לקבל את החיסון, מומחים לבריאות הציבור אף סבורים שמתן החיסון לקבוצת הגיל הנ"ל תסייע להגיע לחסינות עדר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE