הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביהמ"ש פסק לטובת בעלי הנכסים: "יש לבטל את האיסור על פינוי דיירים"
אנשי ה-CDC חרגו מסמכותם כאשר גיבשו את האיסור על פינוי דיירים ברמה הלאומית, כך קבע בית המשפט הפדרלי בוושינגטון די. סי.; הניצחון המשפטי יאפשר לבעלי בתים ודירות לפנות דיירים, גם אם לא עמדו בתשלום שכר הדירה לאור משבר הקורונה. עם זאת, האיסור כן יישאר בתוקף בערים ורשויות מקומיות רבות

לבעלי בתים ודירות ברחבי ארצות הברית מותר לפנות דיירים שלא עמדו בתשלום שכר הדירה, גם אם הסיבה לכך היא המשבר הכלכלי שנוצר בעקבות מגיפת הקורונה. כך נקבע מוקדם יותר היום (רביעי) ע"י בית המשפט הפדרלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

כזכור, האיסור נכנס לתוקף לראשונה בספטמבר אשתקד, כחודש ימים לאחר שהנשיא דאז, דונלד טראמפ, חתם על צו שבמסגרתו המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) נדרשו לבחון את הנושא לעומק. 

האיסור היה אמור להסתיים בסוף ינואר, אך הנשיא ביידן בחר להאריך את האיסור בשתי פעמים נפרדות (בפעם הראשונה המדיניות הוארכה עד ה-31 במרץ, ולאחר מכן עד ה-30 ביוני).

מחד, האיסור בוודאי סייע למשפחות רבות שאחד או שני ההורים איבדו את מקום עבודתם במהלך השנה האחרונה. מצד שני, בעלי נכסים רבים טענו שדיירים מנצלים את המדיניות כדי שלא לשלם שכר דירה, גם אם בפועל הם לא נפגעו מהמשבר.

 

"שאלה של סמכות": השופטת דבני פריידריך

 

מספר תביעות הוגשו כנגד המדיניות מאז שנודע על הארכתה בסוף מרץ, ומוקדם יותר היום קבעה השופטת דבני פריידריך מבית המשפט הפדרלי בוושינגטון די. סי., כי יש לבטל את האיסור באופן מיידי.

השופטת לא התייחסה למדיניות עצמה (כלומר, היא לא טענה שמדובר בפגיעה בבעלי הנכסים), אלא היא הסבירה שמדובר בשאלה של סמכות: "השאלה שבית המשפט צריך לענות עליה היא האם חוק שירותי בריאות הציבור משנת 1944 מעניק ל-CDC את הסמכות להורות על איסור פינוי דיירים ברמה הלאומית? התשובה היא לא".

מדובר בניצחון משפטי קריטי ביותר עבור בעלי הנכסים, אך לפי ההערכות משרד המשפטים (שייצג את ה-CDC בתביעה הנ"ל) צפוי לערער על ההחלטה - כך שבפועל הפרשה עדיין רחוקה מסיומה.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי ההערכות, כ-20% מתושבי ארצות הברית המתגוררים בשכירות לא הצליחו לעמוד בתשלום שכר הדירה במהלך החודשיים האחרונים.

חשוב לציין שפסיקת בית המשפט תחול רק על ערים ומדינות שבהן אין איסור על פינוי דיירים ברמה המקומית. לעומת זאת, בערים כמו לוס אנג'לס, האיסור יישאר בתוקף לפחות עד ה-30 ביוני 2021.-30 ביוני 2021.

ניתן לעיין בפסיקת ביהמ"ש הפדרלי כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE