הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה: חיסוני פייזר אושרו לשימוש בקרב בני 12-15
משרד הבריאות באוטווה קבע שחיסון פייזר "בטוח ויעיל" במאבק בקורונה, ועל כן ניתן לחסן נערים ונערות במדינה. לפי ההערכות, ארצות הברית תפעל באופן דומה ותעניק את האישור המיוחל בתוך ימים אחדים

קנדה הפכה למדינה הראשונה בעולם שתחסן בני 12 ומעלה, וזאת לאחר שמוקדם יותר היום (רביעי) רשויות הבריאות במדינה אישרו את השימוש בחיסוני פייזר בקרב בני 12 עד 15.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בדומה לארצות הברית, עד כה חיסוני פייזר ניתנו לתושבי קנדה בני 16 ומעלה. כעת, לאחר שמשרד הבריאות המקומי בחן את תוצאות הניסוי הקליני שערכה ענקית התרופות, הוחלט שגם בני 12 ומעלה יוכלו להתחסן.

"משרד הבריאות קבע שהחיסון בטוח ויעיל לשימוש בקרב קבוצת הגיל הזו", הוסבר בהודעת משרד הבריאות באוטווה.

 

 

יותר מ-2,200 נערים ונערות השתתפו בניסוי הקליני שערכה פייזר, כאשר מחציתם קיבלו את החיסון האמיתי ואילו השאר קיבלו פלצבו. בזמן ש-18 צעירים שקיבלו את הפלצבו נדבקו בקורונה, לא נרשם ולו מקרה אחד של הידבקות בקרב אלו שקיבלו את החיסון עצמו. בעקבות זאת, בפייזר טענו שהחיסון לקורונה בטוח ונמצא יעיל ב-100% במניעת תחלואה קשה.

 

 

כפי שדיווחנו שלשום, גם רשויות הבריאות בארצות הברית צפויות לאשר את השימוש בחיסוני פייזר עבור בני 12 עד 15, יתכן כבר בתחילת שבוע הבא. 

גם הנשיא ביידן התייחס לכך אתמול, בעת שהציג את היעדים החדשים של מבצע החיסונים: "אני רוצה שהורים אמריקאים ידעו שאנחנו מוכנים לפועל באופן מיידי כאשר יתקבלו האישורים הנדרשים. נדאג לכך ש-20 אלף בתי מרקחת ברחבי המדינה יהיו ערוכים לחסן נערים ונערות".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE