הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"זינוק של 166% בכמות תקריות הירי": דו"ח הפשיעה שמדאיג את ראשי משטרת ניו יורק
נתוני הפשיעה של חודש אפריל מראים שהמגמה שהחלה בתחילת השנה עדיין רחוקה מסיומה, שכן רמת הפשיעה הכללית עלתה ב-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כעת, כאשר העיר נמצאת על סף ביטול מגבלות הקורונה, קיים חשש שהמצב ידרדר עוד יותר

גל הפשיעה שפוקד את חמשת רובעי העיר ניו יורק הולך ומחמיר, כך עולה מנתונים שפורסמו מוקדם יותר היום (רביעי) ע"י המשטרה המקומית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

רמת הפשיעה הכללית זינקה במהלך חודש שעבר ב-30%, בהשוואה לאפריל 2020 - מגמה שמורגשת כמעט בכל שכונה.

כך לדוגמה, בחודש אפריל אירעו 149 תקריות ירי ברחבי העיר ניו יורק, עלייה של כ-166% לעומת 56 תקריות הירי בתקופה המקבילה אשתקד. בהתאם לכך, מספר הרציחות עלה ב-15%.

המחשה ברורה למגמה זו ניתנה בסוף השבוע האחרון של אפריל, כאשר 17 אנשים נפצעו ב-16 תקריות ירי שהתרחשו בתוך 48 שעות בלבד.

אם לא די בכך, נתוני משטרת ניו יורק חושפים שכמות התקיפות בעיר עלתה בקרוב ל-35%, מ-1,202 באפריל 2020 ל-1,630 בחודש שעבר.

 

בחודש אפריל נרשם זינוק חד בכמות תקריות הירי בעיר (צילום: משטרת ניו יורק)

 

למען הסר ספק, נרשמה עלייה משמעותית גם בכמות הפשעים שאינם אלימים. כך לדוגמה, באפריל דווח על 2,659 אירועי גניבה (בבתי עסק ובבתים פרטיים), זינוק של כ-66% לעומת החודש המקביל אשתקד (1,601 מקרים מסוג זה). כמו כן, בחודש שעבר נרשמו 885 מעשי שוד, עלייה של קרוב ל-30% בהשוואה לאפריל 2020.

למעשה, הנתון היחיד שנמצא בירידה הוא מספר הפריצות לבתים, שירד מ-1,155 ל-855 (כ-26%). 

נציב משטרת ניו יורק, דרמוט שיי, התייחס לנתונים המדאיגים בהודעה שמסר הבוקר: "משימת ה-NYPD נותרה כפי שהייתה, שמירה על ביטחון הציבור של כל התושבים", הוא אמר והוסיף ביקורת מרומזת על התנהלות בתי המשפט בעיר, "העבודה הקשה של השוטרים שלנו, שפועלים מסביב לשעון, היא רק חלק אחד ממערכת גדולה יותר. כל חלקי המערכת צריכים לפעול ביחד כדי להיות יעילים".

 

גל הפשיעה הגיע גם לרכבת התחתית (צילום: משטרת ניו יורק)

 

מצד אחד, רמת הפשיעה בערים גדולות תמיד תהיה גבוהה יותר בהשוואה למקומות אחרים. עם זאת, נדמה שתושבים רבים בעיר מודאגים מכך דווקא עכשיו, כאשר מרבית מגבלות הקורונה נמצאות על סף ביטול, והעיר חוזרת לשגרה.

כך לדוגמה, רבים בעיר חוששים ומודאגים מגל האלימות שנרשם ברציפים ובקרונות הסאבוויי בתקופה האחרונה. רק ביום ראשון האחרון, צעירה בת 23 הותקפה באלימות קשה ונשדדה בעת שהלכה בתחנת הרכבת התחתית באיסט וילג'.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE