הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"צעד היסטורי": רוסיה הודפת את הסנקציות של ביידן: "יש לנו חלופה למערכת SWIFT"
לאחר שממשל ביידן החל לדרדר את יחסי מוסקבה-וושינגטון נראה שהרוסים לא מבזבזים זמן ומכינים חלופות עצמאיות לפרישה מהמערכת הבנקאית העולמית האמריקנית

רוסיה מתכוננת לצאת ממערכת התשלומים הבינלאומית SWIFT, אמרה מריה זכרובה, דוברת משרד ההגנה של רוסיה, בראיון ל-RT.

לדבריה, הניתוק מ-SWIFT היה "היפותטי" אך עתה הוא  מאוד אפשרי.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"האפשרות להתנתק מ-SWIFT עדיין נחשבת היפותטית. עם זאת, עבודות בין-משרדיות מתבצעות כדי למזער את הסיכונים והנזק הכלכלי במידה והגישה של מדינתנו למכשירים הפיננסיים הבינלאומיים הרגילים ולמנגנוני התשלום תוגבל".

 

מערכת המסרים הפיננסיים של בנק רוסיה היא דוגמה למכשיר חלופי שכזה.

נכון לעכשיו דנים הרוסים באופציות להתאמה עם עמיתים זרים כגון SEPA האירופית, SEPAM האיראנית, CUP הסינית ו-CIPS", אמרה.

זכרובה צייינה כי מתפתחים שיתופי פעולה בין מערכת התשלומים הרוסית "MIR" לבין עמיתיהם זרים, בפרט, UnionPay הסינית, JCB היפנית ומאסטרו הבינלאומית.

ספקי תשלומים אלה פועלים ברוסיה ומחוצה לה. עם זאת, מוקדם לדבר על העיתוי הספציפי להשלמת ערכת כלים לאומית מקיפה וחלופית שתוצג עבור עסקאות תשלום וכיצד זו תקודם לשווקים בינלאומיים, מכיוון שמדובר בתהליך ארוך.

"במקביל, רוסיה בוחנת באופן פעיל את ההזדמנויות שמציעות טכנולוגיות דיגיטליות מודרניות, את פוטנציאל השימוש בהן להגברת היציבות והעצמאות של המערכת הפיננסית הלאומית מתוך הבנה ברורה שכסף דיגיטלי יכול להפוך בעתיד להיות יסוד המערכת הפיננסית הבינלאומית המעודכנת וחוצת הגבולות", סיכמה דוברת משרד החוץ הרוסי.

"כרטיסים משותפים דומים פועלים ברוסיה ומחוצה לה. בפרט, פעולות שונות כבר זמינות בארמניה, אבחזיה, דרום אוסטיה, בלארוס, קזחסטן, קירגיזסטן, אוזבקיסטן, טורקיה", אמרה.

זכרובה ציינה כי "מוקדם לדבר על תנאים ספציפיים במונחים של השלמת ערכת כלים לאומית מקיפה ביישום עסקאות תשלום וקידומה לשווקים בינלאומיים".

רוסיה מנסה לשווק את מערכת התשלומים "מיר" מאז 2019, כאשר המחוקקים הרוסים תומכים בשימוש הבינלאומי במערכת חלופית רוסית כדי להגן על עצמה מסנקציות.

רוסיה קיימה שיחות עם סין, הודו, איראן וטורקיה בנוגע לשימוש משותף במערכת המסרים הפיננסיים של רוסיה, אמר אנטולי אקסקוב, העומד בראש התאחדות הבנקאות הרוסית ובוועדה פיננסית עם הבית התחתון של הפרלמנט.

"מכיוון שהמערכת הוכיחה את עצמה כקיימת ויעילה, היא מושכת עניין מצד שחקנים רוסים וזרים כאחד, ומוצע לתת לגופים משפטיים, רוסים וזרים, אפשרות להשתמש בה", אמר אקסקוב.

זה הופך להיות סביר יותר ויותר, ככל שהסנקציות שארה"ב, וגם האיחוד האירופי נדחפות על רוסיה ועל סין, וגורמות לשתי המדינות להתקרב.

לאחרונה, משרד החוץ של סין אמר כי הסנקציות האמריקניות על רוסיה מסתכמות בבריונות.

"ארה"ב הודיעה על סנקציות חדשות על רוסיה. שימוש או איום בשימוש בסנקציות חד-צדדיות ביחסים בינלאומיים אינם אלא פוליטיקה כוחנית ובריונות", אמרה דוברת משרד החוץ הסינית הואה צ'וניינג בטוויטר.

היא הוסיפה: "סין דוחה בתוקף התנהגות כזו", אין ספק ממשל ביידן דחף את רוסיה הישר לזרועותיה של סין. מדיניות גאונית.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE