הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעצבת האופנה סטלה מקרטני מציגה: עור עשוי גוף של פטריה
נראה כי גם גם בתעשיית האופנה, אשר עושה שימוש רב בעור, המודעות לצמצום ההשלכות ההרסניות של התעשייה הולכת וגוברת. כעת, אחת המעצבות הנחשבות בעולם מצאה דרך יצירתית במיוחד להימנע משימוש בעור

לפני מספר שבועות, חשפה מעצבת האופנה, סטלה מקרטני, פרטי לבוש ייחודים, דמויי עור, אשר נעשו מגוף פטריות אשר פותח וגדל במעבדה. מדובר בקולקציה קטנה וניסיונית, אשר כוללת מכנסיים וחלק עליון, בצבע שחור, כמובן. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אך מעצבת האופנה המדוברת היא לא היחידה אשר עושה מאמצים להימנע משימוש בעור. גם מותג האופנה ״הרמס״, אשר מזוהה בעיקר בעקבות תיקי עור יוקרתיים, עבר לשימוש במגוון רחב של מוצרים דמויי עור. לאחרונה, בית האופנה אף פירסם כי הוא מוציא תיק חדש, אשר עשוי מקנבס ייחודי, דמוי עור, בצבע ענבר. 

אין ספק כי המודעות לאופנה מוסרית יותר, ומזיקה פחות, גוברת בשנים האחרונות, כאשר נושא הקיימות ואיכות הסביבה, בהחלט נוכח יותר בתעשיית האופנה. מותגים נוספים כגון ורסאצ'ה וגוג׳י הודיעו אף הם על הפסקת שימוש בפרוות. ניתן לראות כי יותר ויותר בתי אופנה מבינים את הצורך בשינוי, ומחשבים מסלול מחדש. 

גם שאנל, השקיעה לאחרונה בחברת כימיקלים ירוקה, זאת במטרה לשפר את מנגנון הייצור שלה. סטלה מקרטני פועלת בתחום כבר כמה שנים טובות, כאשר הפכה לטבעונית ותומכת בארגוני זכויות בעלי חיים. מקרטני מקפידה לא לעשות שימוש בפרוות, עור, ונוצות, ובשנים האחרונות משקיעה לא מעט משאבים ומאמץ במציאת פתרונות אלטרנטיביים. 

למעשה, מקרטני אך הצליחה לפתח תחלופה ירוקה למסגרות משקפי ראייה בעיצובה, על ידי חומר ממוחזר, דמוי עור. בשנת 2018 אף רכשה מניות בתאגיד ״LVMH״, אשר מתמחה ומוביל את נושא הקיימות. ונחזור לתגלית החדשה של מקרטני- פריטים ייחודים מגוף של פטרייה. 

הפריטים נוצרו בשיתוף פעולה עם מעבדה אקולוגית בשם ״Bolt Threads״, כאשר החומר למעשה מחקה מאפיינים של עור, זאת על ידי חוטים מיוחדים הנמצאים במבנה הגוף של הפטריה. התהליך של גידול החומר במעבדה לוקח מספר שבועות, ודורש רק מעט מים ואוויר, זאת בשונה מגידול בקר, לו השפעות הרסניות על התחממות הכדור, וזיהום המים. 

לחומר החדש יש לא מעט יתרונות, הוא עוזר לחסוך מים, ואף מצמצם באופן ניכר פליטת גזי חממה. מקרטני סיפרה לווג כי מדובר על בשורה משמחת במיוחד והוסיפה כי סוף-סוף נמצא חומר שיכול ליצור מגוון של טקסטורות, ממש כמו עור.

״חשוב לי שהמוצרים יהיו ממש כמו הדבר האמיתי, כאשר המטרה היא שהפיתוח הזה ישמש בעתיד הקרוב כמה שיותר כתחליף לעור״, סיכמה מקרטני. כעת, נותר רק לחכות לליין המוצרים הבא, שיוצע למכירה. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE