הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המסמר האחרון בארון? חוק בפלורידה עלול לטרפד את חידוש הפלגות הנופש מהמדינה
מנכ"ל "נורוויג'ן קרוז ליין" אומנם ינסה לתפור את הסוגיה מול המושל, אך הוא גם נערך לאפשרות שהפלגות הנופש תצאנה ממדינות אחרות: "זו דילמה קלאסית של חוק פדרלי כנגד חוק מקומי"; במקביל, הוא גם ביקר את המדיניות החדשה של ה-CDC לפיה יש לחסן 98% מהעובדים לפני ההפלגה: "למה לא 100%? זו פירצה שעלולה להוביל להתפשטות הנגיף"

חברת השייט "נורוויג'ן קרוז ליין" עלולה להשבית את פעילותה בפלורידה ולא לחדש את הפלגות הנופש מהמדינה, וזאת על רקע חוק שחוקק לאחרונה האוסר על עסקים לחייב לקוחות להוכיח שהם קיבלו חיסון לקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אונייה של נורוויג'ן בפלורידה, בשנה שעברה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, מוקדם יותר השבוע חתם מושל פלורידה - רון דה-סנטיס - על הצעת החוק, במסגרתה נאסר הן על בתי עסק והן על גופים ממשלתיים לעשות שימוש ב"דרכון חיסונים". או במילים אחרות, לא ניתן לאסור על כניסת אנשים שאינם מחוסנים לבתי עסק, ובמקרה הזה לקרוזים השונים.

במעמד החתימה על הצעת החוק, דה-סנטיס הסביר שמטרת החוק היא לשמור על פרטיות וחירות של כל התושבים: "ההחלטה האם להתחסן או לא זוכה להגנה בפלורידה, ולכל בית עסק או גוף ממשלתי אין את הסמכות לסרב להעניק שירות לאדם לפי החלטתו בנושא זה".

חוק זה מנוגד לחלוטין להנחייה העדכנית של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפיה ניתן לחדש את הפלגות הנופש בתנאי ש-95% מהנוסעים ו-98% מאנשי הצוות מחוסנים.

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס

 

אלא שכעת, מנכ"ל נורוויג'ן קרוז ליין - פרנק דל ריו - הסביר שהחוק בפלורידה עלול להוביל לכך שהחברה תיאלץ למצוא נמלים חלופיים לקראת עונת התיירות ההולכת וקרבה.

"זו דילמה קלאסית של חוק פדרלי כנגד חוק מקומי", הסביר המנכ"ל מוקדם יותר השבוע, "עורכי הדין שלנו סבורים שהחוק הפדרלי הוא זה שקובע, ולא החוק במדינה. ישנן מדינות אמריקאיות נוספות שבהן ניתן לעגון, וניתן להפעיל את הקרוזים מיעדים בקריביים במקום פלורידה".

עם זאת, דל ריו הדגיש שהוא מעוניין לפתור את הסוגייה מול המושל דה-סנטיס ולמצוא את הדרך בכל זאת להפעיל את הקווים מפלורידה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

דל ריו אף העביר ביקורת על הנחיית ה-CDC בנוגע לקרוזים ואמר: "אני לא מבין את העניין הזה של 98% לעומת 100%. נגיד שזו מהאוניות הגדולות שלנו ויש בה 1,800 עובדים. אז מה, נחסן 1,764 מתוכם ו-36 לא? זו פירצה שעלולה להוביל להתפשטות הקורונה בקרב צוות העובדים".

לדבריו של המנכ"ל, החברה מעוניינת שכלל הנוכחים - עובדים ואורחים כאחד - יתחסנו נגד נגיף הקורונה.

ראוי להזכיר שנורוויג'ן קרוז ליין הייתה החברה שדחקה ב-CDC לאפשר את חידוש ההפלגות הקיץ, החל מיום העצמאות האמריקאי, הרביעי ביולי. 

בנורוויג'ן הסבירו בזמנו שהם מוכנים לפעול תחת מגבלות, למשל לחייב את כלל הנוסעים והעובדים להתחסן לפחות שבועיים לפני מועד ההפלגה. בחברה טוענים שמדובר באמצעי זהירות שאינם קיימים בתעשיות אחרות בתחבורה (חברות התעופה אינן מחייבות נוסעים להתחסן, ניתן לעלות על טיסה גם עם בדיקת קורונה שלילית) או בתעשיות פנאי ואירוח אחרות, לרבות בתי מלון, מסעדות ואירועי ספורט.

לפי התוכנית של נורוויג'ן, החברה תחדש את פעילותה בתחילת יולי, אך בשלב ראשון כמות הנוסעים תוגבל בעד 60% מהתפוסה המלאה של האונייה. כעבור חודש, באוגוסט, החברה תגביל את מספר הנוסעים בעד 80%, וחודש לאחר מכן תוכרז על חזרה לשגרה באופן מלא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE