הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאה מקוממת: גנב 5 מיליון דולר מכספי הסיוע ורכש לעצמו פרארי, בנטלי ולמבורגיני
בזמן שמיליוני אמריקאים נאבקו אשתקד על מנת לקבל את כספי הסיוע לעסקים קטנים, מוסטפא ח'דירי בחר לנצל את תוכנית החירום ולהשיג במרמה 5 מיליון דולר. מעבר לרכבי היוקרה, הוא מימן לעצמו חופשות מפונקות. מוקדם יותר השבוע הוגש נגדו כתב אישום, ולאחר שנעצר הרשויות הפדרליות אף החרימו את המכוניות ומיליוני דולרים מחשבון הבנק שלו

תושב דרום קליפורניה הסגיר את עצמו למשטרה במהלך יום שישי, לאחר שמוקדם יותר השבוע הוגש נגדו כתב אישום בגין הונאת כספי סיוע - במסגרתה השיג במרמה כחמישה מיליון דולר, ורכש לעצמו רכבי יוקרה כגון פרארי ולמבורגיני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלוש המכוניות ומיליוני דולרים הוחרמו ע"י רשויות החוק הפדרליות (צילום: משרד התביעה הפדרלית בדרום קליפורניה)

 

מוקדם יותר השבוע התכנס חבר מושבעים גדול פדרלי, ואנשיו קבעו כי קיימות מספיק ראיות על מנת להעמיד לדין את החשוד, מוסטפא ח'דירי בן ה-38.

ח'דירי, תושב העיר ארוויין שבמחוז אורנג', מואשם בארבעה סעיפים של הונאת בנקים, ארבעה סעיפים של הונאה מרחוק ("wire fraud"), שישה סעיפים של הלבנת הון וסעיף בודד של גניבת זהות בנסיבות מחמירות.

כאמור, ח'דירי הסגיר את עצמו לרשויות החוק הפדרליות מוקדם יותר היום (שישי).

 

 

מכתב האישום עולה שח'דירי טען שהוא הבעלים של ארבע חברות הפועלות באזור העיר ניופורט ביץ': "All American Lending", "All American Capital Holdings", "RadMedia Lab" ו-"Ad Blog Inc".

חקירה העלתה כי ח'דירי אכן הקים את אותן חברות, אך הן נסגרו לפני שנים רבות. עובדה זו לא הפריעה לו להגיש שלוש בקשות לקבלת הלוואות במסגרת התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP).

מדובר באחת מתוכניות החירום שהוקמה בשנה שעברה ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA), מתוך מטר לסייע לבעלי עסקים לשלם את שכר העובדים והוצאות משרדיות/עסקיות נוספות, למשל שכר הדירה לבית העסק.

בקשות אלו הוגשו בשנה שעברה, בשיא המשבר הכלכלי, ובאחד הטפסים הוא אף השתמש בשם, מספר סושיאל סקיוריטי וחתימה של אדם נוסף.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בדיוק כפי שקרה עם מאות אלפי בקשות נוספות שהוגשו ל-PPP, גם אלו של ח'דירי אושרו מבלי שהתבצע אימות של הנתונים. ובכך "איש העסקים" הצליח לקבל במרמה כ-5 מיליון דולר.

ח'דירי השתמש בכספים שגנב כדי לרכוש לעצמו לפחות שלוש מכוניות יקרות ביותר - פרארי, למבורגיני ובנטלי. כמו כן, כתב האישום חושף שהוא מימן לעצמו מספר חופשות במהלך השנה האחרונה.

לצד מעצרו של ח'דירי, הרשויות הפדרליות גם החרימו את שלוש המכוניות ויותר מ-2 מיליון דולר מחשבון הבנק שלו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE