הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ב-FAA מגבירים את המאבק כנגד המתפרעים בטיסות: נוסעת תיקנס בעשרות אלפי דולרים
בשבועות האחרונים נודע שרשות התעופה מטילה קנסות עתק על אותם נוסעים שמשתוללים, מתפרעים ותוקפים דיילים - לרבות המקרה שאירע בטיסת ג'ט בלו מוקדם יותר השנה. לצד הקנס האזרחי, גם חברות התעופה פועלות כדי למגר את התופעה, ואלפי נוסעים הוכנסו ל"רשימה השחורה" האוסרת עליהם לעלות על מטוסים

לרשות התעופה הפדרלית (FAA) נמאס מנוסעים שמתפרעים בטיסות ובנמלי התעופה - בין אם מדובר בנוסעים המסרבים לחבוש מסכות או בנוסעים שתויים שמתעמתים עם דיילים ונוסעים אחרים.

כעת, ב-FAA מתכוונים לקנוס את אותם מתפרעים, ואחד המקרים מדובר בקנס העולה על 30 אלף דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

קנס זה - בגובה 32,750 דולר - יוטל על נוסעת שטסה בחברת התעופה ג'ט בלו בחודש פברואר, מהרפובליקה הדומיניקנית לניו יורק. טיסה זו נאלצה לשוב על עקבותיה לאחר שהנוסעת סירבה לחבוש מסכה בהתאם לחוק. כאשר צוות הדיילים ביקש ממנה לחבוש מסכה, היא החלה להשתולל, זרקה לעברם בקבוקי אלכוהול ואף היכתה דיילת.

במקרה נוסף שאירע בטיסת סאות'ווסט איירליינס, נוסע סירב לחבוש מסכות ובתגובה לכך הדיילים ביקשו ממנו לרדת מהמטוס. הוא סירב והחל לתקוף דייל עם תיק שהיה ברשותו. כעת גם הוא נקנס בסכום גבוה - 16,500 דולר.

בטיסה נוספת, גם היא של ג'ט בלו, נוסע צפוי להיקנס ב-10,500 דולר לאחר שסירב לחבוש מסכה במהלך הטיסה. אם לא די בכך, הוא גם השתעל על נוסעים אחרים וניגב את האף על שמיכה של חברת התעופה.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

מעבר להטלת קנס, חברות תעופה רבות החליטו להרחיק לצמיתות את אותם נוסעים שמתפרעים. למעשה, אלפי נוסעים הוכנסו ל'רשימה השחורה' של חברות התעופה.

מלבד אמריקן וסאות'ווסט, כל חברות התעופה בארה"ב מוסרות דיווח חודשי על כמות הנוסעים שסולקו. כך למשל, בשנה האחרונה דלתא נאלצה להכניס יותר מ-1,200 נוסעים ל'רשימה השחורה' שלה. 

 

 

בחודש ינואר האחרון, זמן קצר לאחר שנרשמה עלייה מדאיגה בכמות התקריות בשחקים, ב-FAA הודיעו על "מדיניות אפס סובלנות" - בה צוות המטוס כבר לא מחויב להזהיר את הנוסעים המתפרעים.

"רשות התעופה הפדרלית תבצע אכיפה מוגברת כנגד נוסעים שתוקפים, מאיימים או מטילים אימה על נוסעים, דיילים או טייסים", הסבירו בזמנו ב-FAA, "התנהגות מסוכנת זו עלולה לפגוע בהתנהלות השוטפת של הטייסים".

 

הזינוק בתקריות במטוסים הוביל למדיניות אפס סובלנות של ה-FAA

 

תחילה, מדיניות זו הייתה אמורה להישאר בתוקף עד מרץ, אולם מנהל ה-FAA האריך אותה עד להודעה חדשה.

במקביל, הממשל הפדרלי גם האריך את חובת חבישת המסכות במטוסים (כמו גם באמצעי תחבורה נוספים) עד חודש ספטמבר הקרוב, ולפי ההערכות צפויה הארכה נוספת של מדיניות זו.

ב-FAA חוששים מכך שתירשם עלייה נוספת במספר התקיפות והאירועים האלימים במטוסים, בייחוד כעת כמות הטסים בארה"ב עלתה לשיא של 14 חודשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE