הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב מגנה את הירי לעבר גוש דן: "לישראל יש את הזכות הלגיטימית להגן על עצמה ועל אזרחיה"
בבית הלבן הסבירו שהם פועלים על מנת "להרגיע את המתחים בשני הצדדים", אך בו בזמן דוברת הממשל הפדרלי הדגישה שהירי מצד חמאס וארגוני טרור נוספים אינו מתקבל על הדעת: "תמיכת הנשיא בביטחון ישראל אינה נתונה לשינוי"

הבית הלבן פרסם הודעת גינוי בעקבות הירי של למעלה ממאה רקטות מעזה לישראל, ודוברת הממשל מסרה כי "לישראל יש את הזכות הלגיטימית להגן על עצמה ועל אזרחיה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: אחד השיגורים מרצועת עזה. משמאל: דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי (צילום: AP / רויטרס)

 

מסיבת העיתונאים היומית בבית הלבן התקיימה במקביל לירי המאסיבי לעבר גוש דן מוקדם יותר היום (שלישי), ודוברת הבית הלבן ג'ן סאקי מסרה שהנשיא ביידן קיבל תדרוכים על המצב, לרבות הירי לעבר מרכז ודרום ישראל.

"מאז שבוע שעבר, [הנשיא] הורה ליועציו לפתוח בשיחות עם מנהיגים ישראלים ופלסטינים, כמו גם מנהיגים נוספים במזרח התיכון", היא הסבירה והוסיפה, "המסר המרכזי שהם מעבירים כעת זה להרגיע את המתיחות".

עוד מסרה דוברת הבית הלבן כי "תמיכתו של הנשיא בביטחון ישראל ובזכותה הלגיטימית להגן על עצמה ותושביה, הינה יסודית ובלתי ניתנת לשינוי. אנחנו מגנים בתוקף את ירי הרקטות המתמשך מצד חמאס וארגוני טרור נוספים, לרבות הירי לעבר ירושלים. אנו גם עומדים כנגד קיצוניות שהובילה לאלימות בשני הצדדים".

כאמור, סאקי הסבירה שארה"ב מתמקדת בהרגעת הרוחות ומניעת הסלמה נוספת, והיא אף הזכירה שארה"ב "תמשיך לתמוך בפתרון שתי המדינות, שהינו הדרך היחידה להבטיח את השלום המתמשך".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE