הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תומכים בישראל, מבקרים את ביידן: חברי קונגרס מגיבים למתקפת הטילים על ישראל
בזמן שמחוקקים רבים חזרו על אמירות מוכרות כגון "לישראל יש זכות להגן על עצמה", אל חלק מהודעות התמיכה צורפה ביקורת כנגד נשיא ארה"ב ("ביידן פועל כדי להשיג הסכם חדש עם איראן, וזה יסכן את ישראל עוד יותר"). ברני סנדרס בחר להאשים את "פעילים בימין הקיצוני בירושלים"

המצב הביטחוני בישראל גורר תגובות רבות מצד עשרות חברי קונגרס משתי המפלגות - חלקם מפרסמים הודעות תמיכה בישראל ואילו חלקם עדיין סבורים שישנה הקבלה בין המתרחש בישראל לבין המתרחש ברצועת עזה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הירי לעבר גוש דן גרר תגובות תמיכה, אך גם לא מעט ביקורת

 

מעבר להודעת הגינוי של דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, לפיה "לישראל יש את הזכות הלגיטימית להגן על עצמה ועל אזרחיה" - ראוי לציין שהממשל הפדרלי טרם הגיב ברשתות החברתיות.

לעומת זאת, כאמור, עשרות חברי קונגרס כן בחרו לנצל את הבמה המקוונת ולומר את דעתם. להלן חלק קטן מהתגובות:

ריק סקוט, הסנאטור הרפובליקני מפלורידה (ולשעבר מושל המדינה), כתב: "בזמן שהנשיא טראמפ פעל באופן חסר תקדים כדי לעמוד לצדה של ישראל, תחת ממשל ביידן יורד גשם של רקטות על בת בריתנו הגדולה ביותר. על הנשיא להבהיר שארצות הברית עומדת לצד ישראל, ולא נסבול את מתקפות הטרור הראויות לגינוי".

 

 

חבר הקונגרס לי זלדין, רפובליקני מניו יורק שלאחרונה הכריז על כוונתו להתמודד על תפקיד מושל המדינה, כתב ש"מתקפה כנגד ישראל היא מתקפה כנגד ארצות הברית. האומה שלנו צריכה לעמוד כתף אל כתף לצד בת הברית הגדולה ביותר שלנו בעולם, בזמן שמחבלי החמאס משגרים רקטות לעבר אזרחים חפים מפשע".

 

 

מרשה בלקבורן, סנאטורית רפובליקנית מטנסי, כתבה: "ישראל מותקפת ע"י מאות טילים של מחבלי החמאס. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה, ועל ארה"ב לעמוד לצד בת הברית הגדולה ביותר שלנו במזרח התיכון".

 

 

ג'קי רוזן, הסנאטורית הדמוקרטית מנבאדה, כתבה שהיא "מגנה בחריפות את מתקפת הטילים כנגד אזרחי ישראל חפים מפשע", והוסיפה ש"לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מפני מתקפות טרור".

 

 

עמיתה בסנאט, ברני סנדרס (ורמונט, עצמאי המצביע עם הדמוקרטים), בחר שלא לגנות את הירי לעבר ישראל באופן ישיר, ובמקום הסתפק אמירה ש"ילדים ישראלים אינם צריכים להעביר את הלילה כשהם מבוהלים בתוך מקלטים, כפי שרבים מהם עושים הלילה. גם ילדים פלסטינים לא צריכים לגדול תחת אלימות מתמדת ודיכוי של הכיבוש".

 

 

טום קוטון, הסנאטור הרפובליקני מארקנסו, קישר בין מתקפת הטילים לבין איראן כדי לתקוף את הממשל: "כאשר מחבלים הזוכים לתמיכה מאיראן תוקפים את ישראל, הנשיא ביידן מנהל מו"מ כדי להסיר סנקציות כנגד המשטר [האיראני]. הנשיא ביידן פועל בנואשות כדי להשיג הסכם חדש עם איראן, וזה יסכן את ישראל עוד יותר".

 

 

אנתוני בראון, נציג המחוז ה-4 של מרילנד המשתייך למפלגה הדמוקרטית, כתב: " ירי רקטות חסר הבחנה מצד החמאס הינו טרור, ויש לגנות את הירי. לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מפני טרור מסוג זה. כל מתקפה כנגד אוכלוסייה אזרחית אינה מתקבלת, ועלינו לעבוד כדי להשיג שלום וביטחון עבור כלל תושבי האזור".

 

 

ברוס וסטרמן, נציג המחוז ה-4 של ארקנסו בבית הנבחרים מטעם המפלגה הרפובליקנית, מסר: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה מרקטות שנורו לעבר אזרחים ע"י החמאס. כדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון, על ארה"ב לתמוך במאבקה כנגד איום זה".

 

 

ולסיום, סגן הנשיא לשעבר מייק פנס הסתפק בהודעת תמיכה קצרה, בה כתב ש"ארצות הברית עומדת לצדה של ישראל", ואל הפוסט הוא הוסיף את דגלי המדינות.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE