הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצבא עם לה-פן: "צרפת קרובה למלחמת אזרחים בין נוצרים ומוסלמים"
המתיחות בצרפת בעקבות המכתב חסר התקדים של אנשי הצבא הצרפתי מגיעה לשיאה, וזאת לאחר שמוסלמים התפרעו במהלך השבועות האחרונים ברחובות פריז - קציני צבא מאיימים : "אם לא ייעשה דבר, הרפיון ימשיך להתפשט ללא הפסקה בחברה, ויגרום, בסופו של דבר, לפיצוץ ולהתערבות של חברינו לפעולה במשימה מסוכנת של הגנה על ערכי התרבות שלנו ושמירה על בני ארצנו בשטח הלאומי"

ממשלת צרפת וחלק גדול מהציבור הגיבו בזעם לאחר שמכתב גלוי של אנשי צבא הזהיר כי צרפת הולכת ל"מלחמת אזרחים" אם היא המדינה תטפל בבעיית הקיצוניות המוסלמית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

המחלוקת לגבי המכתב הראשון שהחלה לפני שבועיים, התעוררה אמש מחדש כאשר מארין לה פן - המכונה בדרך כלל בתקשורת המרכזית כ"מנהיגת הימין הקיצוני" הצרפתי - הראתה תמיכה במכתב השני שנשלח שלשום.

לה-פן הסכימה כי יש "סכנה של מלחמת אזרחים" בעצרת לקראת הבחירות באפריל הקרוב שם תבקש לנצח את הנשיא עמנואל מקרון.

בלומברג ציין כי "בעוד לה-פן דיברה בעקביות על הידוק ההגירה ועל הצורך להיות קשוח יותר כלפי האיסלאמיזם, הערותיה האחרונות הן אולי השנויות במחלוקת ביותר עד כה".

ממשלת מקרון הגדירה את המכתב השני שהוצא ביום ראשון כ"גס" - ובניגוד למכתב הראשון שנכתב על ידי 20 גנרלים בדימוס וכלל חתימות של כ-1,000 חיילים המשרתים כיום - היה הפעם בעל מחבר אנונימי.

המכתב, שפורסם באתר האינטרנט של כתב העת Valeurs Actuelles הימני בסוף יום ראשון האחרון, מהדהד את זה שפורסם בחודש שעבר, אך נראה שהוא נכתב על ידי מספר לא ידוע של חיילים צעירים שעדיין בשירות פעיל.

עד עתה לפחות 200,000 איש חתמו על המכתב עד שלה-פן הגיבה עליו באומרה כי צרפת אינה מסוגלת להתמודד עם איום האסלאם הקיצוני.

"תמיד יש סכנה של מלחמת אזרחים", אמרה כאשר ברור כי חלק ניכר מהקצינים ואנשי הצבא מסכימים עם הערכתה.

בין נקודות השיא השנויות במחלוקת יותר במכתב ניתן למנות את השורה: "אם תפרוץ מלחמת אזרחים, הצבא ישמור על הסדר על אדמתו מכיוון שהוא יתבקש לעשות זאת", תוך שהוא פונה למקרון.

המכתב מדגיש כי אנשי צבא החובה הפעילים כבר מזמן "נלחמים באיסלאמיזם, אליו אתה עושה ויתורים על אדמתנו".

"אם לא ייעשה דבר, הרפיון ימשיך להתפשט ללא הפסקה בחברה, ויגרום, בסופו של דבר, לפיצוץ ולהתערבות של חברינו לפעולה במשימה מסוכנת של הגנה על ערכי התרבות שלנו ושמירה על בני ארצנו בשטח הלאומי", נכתב במכתב.

"אין עוד זמן לדחיינות, אחרת מחר מלחמת האזרחים תשים קץ לתוהו ובוהו ההולך וגדל, והמתים שעליהם תישאו באחריות, ימנו באלפים".

המכב גם מבקר את "שנאתם" של מנהיגי צרפת להיסטוריה של המדינה עצמה (התייחסות לוויכוח המתמשך סביב הקולוניאליזם הצרפתי) ובו בזמן לאמירות המפרגנות שלהם על הקיצוניות האסלאמית.

וכל זה קורה לאחר עריפת ראשו המזעזעת של המורה סמואל פאטי בן ה-47, שתלמידים והורים מוסלמים האשימו כי הציג לתלמידיו קריקטורות גנאי של מייסד האיסלאם מוחמד.

צרפת ומדינות אירופאיות אחרות הושפעו מאז מתקיפות אסלאמיסטיות דומות, כולל נגד שכונות יהודיות.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE