הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפוגרום בלוד דווח בהרחבה ברשתות האמריקניות: "מאז שנות ה-30 לא היו כאלה פרעות של ערבים ביהודים בארץ ישראל"
נראה כי לא כל התקשורת העולמית עוינת את מדינת ישראל, בטח שלא בארה"ב, על הסיקור האוהד שמקבלת מדינת ישראל בכתבה

הניו יורק פוסט וחדשות ברייטבארט שניים משלושת כלי התקשורת השמרניים החשובים בארה"ב דיווחו בהבלטה על הצתת 3 בתי הכנסת ומבני הציבור בלוד ביומיים האחרונים תוך שהם חולקים צילומים וסרטונים מהזירה כדי לעורר בדעת הקהל העולמית אהדה לאזרחיה היהודיים של מדינת ישראל הנתונים בהתקפה בחלק מן הערים המעורבות.

על פי ברייטבארט: "אזרחי ישראל הערבים השתוללו נגד שכניהם היהודים בערים לוד וברמלה ביום שלישי בלילה, הציתו בתי כנסת, תקפו חנויות ואילצו את הרשויות לפנות תושבים יהודים".

בעוד הניו יורק פוסט דיווח כי "אלפי אבלים הצטרפו ללוויה בלוד של גבר ערבי שנהרג בלילה הקודם. הקהל התעמת עם שוטרים, והצית בית כנסת על פי הדיווחים המקומיים, כ-30 כלי רכב, כולל ניידת משטרה עלו באש. ראש העיריה, יאיר רביבו, תיאר את המצב כ"מלחמת אזרחים".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המתקפה בלוד כונתה אף "פוגרום" (אלימות אספסוף נגד יהודים) ותוארה כאחת הגרועות ביותר שחוו באזור מאז שנות השלושים של המאה העשרים, בימים שקדמו למדינת ישראל, אז המנהיג הערבי הפלסטיני אל-חוסייני הסית את המקומיים לתקוף קהילות יהודיות.

עוד בדיווחים נאמר כי התרחשו התפרעויות ערביות נגד יהודים בערים אחרות, כולל בעיירות החוף עכו ויפו, כמו כן דווח כי האלימות פרצה בסולידריות עם מהומות פלסטיניות בירושלים, והתקפות רקטות שנפתחו מרצועת עזה - ולא כתוצר של פעילות מתגרה מצד ישראל.

כידוע, מוקדם יותר השבוע, פורעים ערבים התעמתו עם תושבים יהודים, וגבר ערבי נורה ונהרג בעבירת שנאה לכאורה. אנשי חדשות ברייטברט אף היו עדים לשריפות שהתרחשו ברחובות יפו ביום שני בערב.

מאז ראשית המהומות המשטרה נהגה באוזלת יד והתקשתה להכיל את האלימות.

ובלוד הוצתו שלושה בתי כנסת וחנויות רבות, כמו גם עשרות מכוניות.  עוד נמסר כי המשטרה ליתווה כמה תושבים יהודים מבוהלים מבתיהם בלוד.

תושב לוד שילה פריד אמר כי : "כנופיות של צעירים ערבים הולכות רחוב רחוב, שורפות חנויות, מנפצות חלונות ... משפחות יהודיות מכופפות בבית, מבועתות לצאת ... מכוניותיהן מוצתות בחוץ ... המשטרה איננה בשום מקום”.

הניו יורק פוסט דיווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על מצב חירום בלוד, לאחר פגישת חירום עם הקבינט בנושא האלימות.

במקביל, קרוליין גליק כתבה ב"ישראל היום", כי "האלימות הערבית כלפי יהודים נמשכת מאז תחילת חודש הרמדאן המוסלמי".

וכך קרה שבראשית החודש מצאו עצמם יהודים בירושלים, ביפו ומחוצה לה מותקפים על ידי כנופיות של בריונים ערבים שהיכו אותם ברחובות וברכבות רק בגלל שהם היו יהודים.

לפחות יש אנשים בתקשורת האמריקנית שיודעים לדווח על המציאות כולה - עתה נשאלת השאלה האם מנהיגי ישראל יידעו לעשות עם זה משהו?.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE