הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תמיכת חמאס נמשכת בקרב הדמוקרטים בקונגרס: "ביידן בצד של הכיבוש, יש להפסיק סיוע כלכלי לישראל"
האגף המרקסיסטי נכנס לפעולה, מצדד במחבלי חמאס, ומגנה את ישראל, קשה להאמין אך זו המציאות כרגע באגף השמאלי של המפלגה הדמוקרטית, וברני סנדרס? כרגע שותק

הנציג אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מטיחה האמשות בנשיא ביידן בגלל הערותיו התומכות בישראל ומאשימה אותו בכך שהוא לוקח את "צד הכיבוש" - מכיוון שהמתח באזור מתגבר עם כוחות צה"ל המגיבים לחמושים פלסטינים המרעיפים רקטות מעל ערי ישראל.

אוקסיו-קורטז (ניו-יורק) אמרה את הדברים ביום רביעי בטוויטר, בתגובה לדברי ביידן כי לישראל "יש זכות להגן על עצמה כשיש לה אלפי רקטות שטסות לשטח שלה" . הנשיא ביידן שוחח ביום רביעי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מנת לאשר מחדש את תמיכת ארה"ב בישראל.

"ניהלתי שיחה עם ביבי נתניהו לא כל כך מזמן", אמר ביידן לעיתונאים בבית הלבן. "הציפייה והתקווה שלי היא שזה ייסגר במוקדם. אבל לישראל יש זכות להתגונן מפני אלפי רקטות שטסות לשטח שלה".

"הצהרות כמו אלה בהקשר מועט או הכרה בדבר מה שהאיץ את מעגל האלימות הזה - דהיינו גירוש הפלסטינים והתקפות על אל אקצה - מחסלטת את ההומניזציה של הפלסטינים ומרמזטת כי ארה"ב תסתכל בכיוון אחר על הפרות זכויות אדם, כתבה AOC בפלטפורמת המדיה החברתית והוסיפה

"זה לא בסדר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בציוץ המשך הודתה כי התנהגות חמאס צריכה לעבור 'גינוי'. עוד אמרה כי "בסירוב להכיר בזכויות הפלסטינים, מחזק ביידן את הרעיון הכוזב לפיו פלסטינים יזמו מעגל אלימות זה, זו לא שפה ניטרלית. זה לוקח צד - הצד של הכיבוש”.

נכון ליום חמישי, לפחות 83 בני אדם נהרגו בעזה מאז פרוץ הלחימה ביום שני, כ-400 פלסטינים נפצעו.

בצד הישראלי נהרגו שבעה בני אדם, בהם חייל בן 21. בסך הכל, יותר מ-1,600 רקטות שוגרו לעבר ישראל מאז יום שני, כאשר 400 נפלו מוקדם, על פי הנתונים האחרונים של צבא ההגנה הישראלי.

חברי "החוליה" המתקדמת של AOC יצאו בימים האחרונים בהאשמת ישראל ב"טרור" וקראו לשינוי מדיניות ארה"ב כלפי המדינה היהודית.

הנציגה אילהן עומר (ד-מינן) הטיחה נגד ישראל האשמות בביצוע "מעשה טרור" על ידי פעולות תקיפה אוויריות לרצועת עזה לאחר שהחמאס וחמושים ג'יהאדיסטים אסלאמיים אחרים שיגרו רקטות במקומות רבים בארץ.

"תקיפות אוויריות ישראליות והרג אזרחים בעזה הן מעשה טרור. פלסטינים ראויים להגנה. בניגוד לישראל, תוכניות הגנה מפני טילים, כמו כיפת ברזל, אינן קיימות כדי להגן על אזרחים פלסטינים. זה בלתי רגיש לא לגנות את ההתקפות האלה בשבוע של חג העיד", צייצה ביום שני.

הציוץ של עומר הגיע זמן קצר לאחר שמשרד הבריאות בעזה הודיע ​​כי התקיפות האוויריות הובילו ל-20 הרוגים - כאשר ישראל הודיעה שלפחות 16 מהם היו חמושים, על פי חדשות ABC.

הנציגה רשידה טלאיב (D-Mich.), שמוצאה פלסטיני, קראה לקונגרס "להתנות את הסיוע שאנו שולחים לישראל, ולסיים אותו לחלוטין אם לא מתקיימים התנאים הללו".

"נעשה שימוש בכספי משלם המסים האמריקאי להפרת זכויות אדם. על הקונגרס להתנות את הסיוע שאנו שולחים לישראל, ולסיים אותו כליל אם לא מתקיימים התנאים הללו. ההצהרות לא עובדות, מספיק די", צייצה בטוויטר.

הציגה איאנה פרסלי (מסצ'וסטס) הודיעה על תמיכתה בפלסטינים והוקעת ישראל. "אני עומדת בסולידריות עם התושבים הפלסטינים בשייח' ג'ראח במזרח ירושלים שמורחקים מכפיהם מבתיהם - בעיצומה של מגפה, במהלך הרמדאן. זה לא מקובל", כתבה

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE