הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צה"ל תקף בעוצמה ברצועת עזה: עימותים אלימים ברחבי יהודה ושומרון, תקריות חריגות בגולן ובגבול עם לבנון
מחבלי החמאס וארגוני טרור נוספים ממשיכים לשגר רקטות לעבר יישובי ישראל, גם לאחר שצה"ל פעל כנגד מטרות תת-קרקעיות בצפון הרצועה; מחבל שניסה לבצע פיגוע דריסה בסמוך לעפרה חוסל, שני מחבלים נוספים נורו בניסיון דריסה אחר

ירי הרקטות מרצועת עזה התחדש, ובשעות האחרונות נשמעו אזעקות צבע אדום באשקלון, אשדוד, באר שבע ויישובים נוספים בסביבה.

בצה"ל אף מדווחים על ירי שלוש רקטות משטח סוריה, כאשר שתיים מתוכן נפלו בשטחים פתוחים ברמת הגולן, ואילו השלישית פגעה בשטח סוריה.

כמו כן, עשרות בני אדם התקרבו לגדר בגבול ישראל-לבנון. כשבעה מתוכם חתכו את הגדר ונכנסו לשטח ישראל, ובתגובה צה"ל פתח באש לעברם. לפחות אחד מהם נפגע, פונה לבית החולים ומת מפצעיו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי צה"ל, מוקדם יותר היום מחוץ לרצועת עזה (צילום: AP)

 

בצה"ל זיהו לפחות 8 אנשים שחצו את הגדר מלבנון לישראל

 

חידוש הירי מגיע לאחר שצה"ל תקף בעוצמה מספר רב של יעדי החמאס בצפון רצועת עזה. בתקיפות אלו השתתפו, בין היתר, סוללות ארטילריה וכלי שיט של חיל הים.

 

 

בתקשורת הישראלית מדווחים כי מטרת הפעולה אמש (בלילה שבין חמישי לשישי, שעון ישראל) הייתה לפגוע בראשי הזרוע הצבאית של החמאס, ולחשוף את התשתיות התת-קרקעיות של ארגון הטרור.

 

לראשונה במערכה הנוכחית, עימותים אלימים נרשמים גם ביהודה ושומרון (צילום: רויטרס)

 

כאמור, ירי הרקטות לעבר ישראל חודש גם במהלך שעות הצהריים המאוחרות של יום שישי, ובצה"ל נערכים לירי מטחים נוספים כפי שקרה במהלך הימים האחרונים.

 

 

ממגן דוד אדום נמסר כי במהלך יום שישי (מחצות ועד השעה 7:00 בערב - שעון ישראל) הוענק טיפול ל-27 פצועים, מהם 3 שנפגעו מרסיסים, בהם גבר בן 57 במצב קשה ו-2 במצב קל. כמו כן, טיפול רפואי הוענק ל-12 שנפצעו באורח קל בדרך למרחב מוגן ו-12 פצועים בהפרות סדר, מהם 2 בינוני ו-10 קל. בנוסף טופלו 13 נפגעי חרדה.

 

מערכת כיפת ברזל מופעלת בתגובה לשיגור רקטות מרצועת עזה (צילום: Getty Images)

 

צה"ל תקף הלילה באזור בית חאנון שבצפון הרצועה (צילום: AP)

 

בתוך כך, ברחבי יהודה ושומרון נרשמים עימותים אלימים, לרבות באזור שכם, ג'נין ויריחו. הפלסטינים מדווחים על שישה הרוגים בעימותים אלו, ומחבל נוסף שחוסל ע"י צה"ל לאחר שניסה לבצע פיגוע דריסה ודקירה בכניסה ליישוב עפרה.

"מחבל הגיע ברכבו למוצב צבאי סמוך ליישוב עפרה - במרחב החטיבה המרחבית בנימין - והאיץ לעבר הלוחם ששהה במקום. בהמשך, המחבל יצא מרכבו וניסה לדקור את הלוחם, שפתח בירי ונטרל את האיום. אין נפגעים לכוחותינו", נמסר מדובר צה"ל.

 

 

מחבלי החמאס הם אלו שמעודדים את תושבי יהודה ושומרון לצאת ולהתעמת עם חיילי צה"ל. דובר הזרוע הצבאית של ארגון הטרור שלח מסר לאותם תושבים, שאותם כינה "העתודה האסטרטגית להתנגדות הפלסטינית. כל הכבוד על ההתקוממות שלכם. הציתו את האדמה תחת רגלי הכיבוש".

בתקרית נוספת שאירעה ליד הכפר יעבד שבשומרון, שני מחבלים ניסו לדרוס חיילי צה"ל, ובתגובה נורו ונפצעו. למרבה המזל, גם באירוע זה לא נרשמו נפגעים בקרב כוחות צה"ל.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE