הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא נסבול הטרדה של יהודים ברחובות העיר": גל מעצרים ברחבי ניו יורק בעקבות הקטטה האלימה בטיימס סקוור
כבר הבוקר משטרת ניו יורק הודיעה שוואסים עוואדה מברוקלין מואשם בפשע שנאה לאחר שתועד כשהוא מכה חובש כיפה בעזרת קביים. ראש העיר גינה את התקרית האלימות, המושל הורה למשטרת המדינה לסייע בחקירה: "כל אחד צריך לדעת שהוא יכול להסתובב בניו יורק, ללא קשר לדת שלו"

כוחות המשטרה בניו יורק ממשיכים לחקור את האירועים שנרשמו אמש (חמישי) בטיימס סקוור וברחובות הסמוכים, במהלכם פעילים פלסטינים תקפו ישראלים ויהודים, זרקו בקבוקים לעברם ואף ירו לפחות 2 זיקוקים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעצרם של חלק מהתוקפים, אתמול בטיימס סקוור

 

לפחות 26 אנשים נעצרו בחשד למעורבות בתגרת הענק אמש, ומוקדם יותר הבוקר משטרת ניו יורק מסרה שוואסים עוואדה - תושב ברוקלין בן 23 - הוא אחד העצורים. הוא מואשם בביצוע פשע שנאה, תקיפה ועוד לאחר שתועד כשהוא מכה חובש כיפה באמצעות קביים.

 

 

כאמור, התקרית האלימה בטיימס סקוור החלה שעות ספורות לאחר ההכרזה על הפסקת אש, ועשרות שוטרים הוזעקו למקום בעקבות האירועים האלימים.

 

 

 

 

 

מוקדם יותר ביום שישי, ראשי ניו יורק התייחסו לראשונה לתקריות. ראש העיר דה-בלאזיו פרסם ציוץ שבו כתב: "לאנטישמיות אין שום מקום בעיר שלנו. אין שום תירוץ לפעול באלימות בגלל זהותם. נדאג לכך שמי שמבצע את פעולות השנאה יועמד לדין".

 

 

במקביל לחקירת המשטרה העירונית, המושל קואומו אף הורה ליחידת פשעי השנאה במשטרת מדינת ניו יורק לסייע בחקירה: "אני מגנה בתוקף את המתקפה האכזרית הזו כנגד תושבי ניו יורק היהודים. לא נסבול הטרדה ותקיפות אנטישמיות במדינה שלנו. ניו יורק היא ביתם של אנשים מרחבי העולם, זה מה שהופך אותה לכה ייחודית. כולם צריכים לדעת שהם יכולים להסתובב ברחובות מבלי להפוך לקורבן של הטרדה או אלימות, ללא קשר לדת או המוצא האתני שלהם".

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE