הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פרשה חמורה ב-LAX: שני עובדי נמל התעופה גנבו זהב בשווי 244 אלף דולר ממטוס
כאלפיים מטילי זהב נשלחו מאוסטרליה לניו יורק, ובמהלך עצירת ביניים בלוס אנג'לס קופסה ובה 25 מטילים נעלמה בשטח נמל התעופה הסואן. למחרת היא אותרה, אך 4 מטילים נעלמו. מוקדם יותר השבוע החקירה הגיעה לסיומה כאשר סוכני ה-FBI פשטו על בתיהם של שניים מהעובדים של חברה המספקת שירותי קרקע למטוסים

שני עובדים בנמל התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס (LAX) נעצרו מוקדם יותר השבוע בחשד שגנבו מטילי זהב בשווי מאות אלפי דולרים מאחד המטוסים שחנה במקום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הודעת משרד התביעה הפדרלית בלוס אנג'לס, שני החשודים - מרלון מודי בן ה-38 ובריאן בנסון בן ה-35, שניהם תושבי דרום העיר - מואשמים בגניבה ובקשירת קשר לביצוע פשע.

בחקירה השתתפו גופים רבים, ביניהם ה-FBI, סוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP), משטרת לוס אנג'לס ומשטרת נמה"ת LAX. בבוקר יום שלישי, סוכני ה-FBI פשטו על בתיהם של שני החשודים ועצרו אותם.

 

 

מכתב האישום עולה ששני החשודים עבדו בחברת Alliance Grand International המספקת שירותי קרקע למטוסי מטען לחלק מנמלי התעופה הגדולים בארצות הברית, ביניהם שיקגו (או'הייר), לאס וגאס, ניוארק, מיאמי ולוס אנג'לס.

עוד נטען בכתב האישום כי השניים הצליחו לגנוב ארבעה מטילי זהב - כל אחד במשקל קילוגרם - בשווי כולל של 244 אלף דולר.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בחודש שעבר, בנק קנדי ביקש להעביר כאלפיים מטילי זהב מאוסטרליה לניו יורק, באמצעות מטוס של סינגפור איירליינס. ב-22 באפריל, אלפיים מטילי זהב שהוכנסו ל-80 קופסאות מיוחדות הגיעו ללוס אנג'לס והורדו מן המטוס, וזאת במטרה להעביר את הזהב למחסן מאובטח עד טיסת ההמשך לחוף המזרחי.

אלא שאז התגלה שרק 79 קופסאות הגיעו מהמטוס למחסן, ולמרות החיפושים שנערכו, איש לא הצליח לאתר את הקופסה הנוספת. לפי כתב האישום, למחרת בבוקר מרלון מודי מצא את הקופסה האבודה בסמוך למחסן, הוציא ממנה 4 מטילי זהב והשאיר אותה בסמוך למרכז הקרגו של חברת התעופה.

בשלב זה גם החשוד השני - בריאן בנסון - נכנס לתמונה, שכן הוא הגיע לאסוף את מודי ברכב מסחרי השייך לחברת שירותי הקרקע. היות שעובדים נוספים היו בתוך כלי הרכב, השניים התכתבו בהודעות ומודי סיפר לבנסון על מטילי הזהב שמצא.

כאשר הסתיימה המשמרת של שני החשודים, הם נפגשו במגרש חנייה של עובדי נמל התעופה, שם מודי העביר לבנסון את אחד ממטילי הזהב. זמן קצר לאחר מכן, עובדים אחרים של Alliance מצאו את הקופסה האבודה, ולאחר שמצאו בה רק 21 מטילי זהב (במקום 25), הם פנו למשטרה.

 

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בכתב האישום לא הוסבר כיצד החוקרים הגיעו אל שני החשודים, אולם כאמור הם נעצרו מוקדם יותר השבוע:

"ב-4 במאי הנאשם מודי העביר מטיל זהב לקרוב משפחה וביקש ממנו להשתמש בזה כדי לקבל כסף או מכונית", נכתב בכתב האישום, "במקביל לכך הוא קבר את שני מטילי הזהב הנוספים בחצר ביתו".

לא ידוע מה הנאשם השני בחר לעשות עם הזהב, אך במשרד התביעה הבהירו שארבעת מטילי הזהב אותרו והוחזרו לבנק הקנדי. כאמור, שני החשודים מואשמים בגניבה ממטוס מטען וקשירת קשר לביצוע פשע, ואם יורשעו הם צפויים להישלח ללפחות 15 שנה בכלא הפדרלי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE