הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סיוט בגן עדן: "שוודיה הפכה מהמדינה כמעט הכי בטוחה באירופה למדינה ה-2 הכי מסוכנת ביבשת בתוך 17 שנים"
"אם תייבא אנשים מאזור מלחמה, תהפוך לאזור מלחמה", נראה כי הפשיעה בשוודיה מסרבת להירגע והנתונים החדשים חושפים מציאות מבעיתה במיוחד

מחקר חדש מגלה כי שוודיה הפכה להיות מאחת המדינות האירופאיות הבטוחות ביותר לפני 20 שנה מבחינת פשיעת נשק, למדינה השנייה המסוכנת ביותר.

המחקר, שפורסם על ידי המועצה הלאומית למניעת פשיעה במדינה, מגלה כי שוודיה היא המדינה היחידה ביבשת בה הירי גדל באופן משמעותי מאז תחילת המאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"לרוב הירי הקטלני בשבדיה (כ-80%) היה קשר לפשע מאורגן, על פי המחקר, בשיעור שעלה מ-30 ל-50% בתחילת שנות האלפיים ופחות מ-20% בשנות התשעים".

קרי הפשיעה המאורגנת במדינה עברה מ-20 אחוזים בלבד, אל 80 אחוזים ב17 שנים.

המחקר גם השווה את הפרופורציה למדינות אחרות: כ-60% מהיריות הקטלניות נקשרו לפשע מאורגן בהולנד, בעוד שבפינלנד אירועים כאלה היו נדירים ביותר".

לאחר שדורגה במקום ה-18 מתוך 22 מדינות בפשיעת נשק בין השנים 2000 ל-2003, שבדיה ממוקמת כעת במקום השני, רק אחרי קרואטיה.

נראה שהרשויות נדהמות מהגורם לגידול, והאשימו אותו ב"סחר בסמים לא חוקיים, סכסוכים ברשתות הפשע המאורגן ורמות נמוכות של אמון במשטרה".

"האלימות החמושה המוגברת בשוודיה היא ייחודית בהשוואה למרבית המדינות האחרות באירופה, ואין לכך הסברים ברורים", אמר הוקאן ג'רבורג, מפקד משטרה בדרום שבדיה.

במדינה שבה ביקורת על הגירה המונית היא בעצם פשע מחשבה, אף לא ניתן להתחשב באפשרות שמספר רב של מהגרים מוסלמים שקלטה המדינה בשני העשורים האחרונים יכול להוות גורם.

דו"ח משנת 2018 מצא כי 99 מתוך 112 מעשי האונס הקבוצתי במדינה באו מכנופיות בעלי רקע זר.

כשנשאל חוקר המשטרה השוודי הוותיק, פיטר ספרינגאר, לגבי הדמוגרפיה של האחראים לפשעים אלימים, הוא לא טיהר את דבריו ונקב בשמות ערביים בצורה מאוד לא פוליטיקלי קורקטית.

“מבצעי הפשע; עלי מוחמד, מחמוד, מוחמד, מוחמד עלי, שוב, שוב, שוב. כריסטופר ... מה, זה נכון? כן, שם שוודי התגנב לשולי פשיעת הסמים. מוחמד, מחמוד עלי, שוב ושוב", הוסיף.

לאחר מכן פירט ספרינגאר את מדינות המוצא של החשודים.

"מדינות המייצגות את כל הפשעים השבוע: עירק, עירק, טורקיה, סוריה, אפגניסטן, סומליה, סומליה, שוב סוריה, סומליה, לא ידוע, מדינה לא ידועה, שבדיה. מחצית מהחשודים, איננו יכולים להיות בטוחים מכיוון שאין להם ניירות תקפים. מה שבעצמו בדרך כלל אומר שהם משקרים על הלאום והזהות".

בשנת 2017, התקשורת העולמית החלה לתקוף את הנשיא דונלד טראמפ על שהצביע על מדינת שבדיה הנתקלת בבעיות גדולות בפשיעת מהגרים בגלל גבולות פתוחים, אך עם זאת הוכח שטראמפ צדק פעם אחר פעם.

בשנת 2019 נאלצה התקשורת להודות כי המספר המדאיג של פיגועי רימונים ופיצוצים בשוודיה מייצג "מצב חירום לאומי" שלא לדבר על הפשיעה האנטישמית שגרמה לקהילה היהודית במדינה להיעלם כמעט לחלוטין.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE