הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשיפה! מדען סיני שמת בנסיבות מסתוריות הגיש פטנט לחיסון חודש לאחר פרוץ המגיפה! החשד - "הנגיף נחקר במעבדה עצמו לפני שהתפשט"
בלתי יאמן! חשיפה של 'האוסטרליאן' שהתפרסמה בניו יורק פוסט מעלה חשדות עזים כי פיתוח חיסון לנגיף החל עוד בטרם יצא לעולם - עתה נראה כי מדען סיני בעל קשרים למספר אוניברסיטאות אמריקניות ול-NIH הוציא את הפטנט, אותו מדען מת בנסיבות מסתוריות כמה חודשים לאחר מכן

מדען צבאי של המפלגה הקומוניסטית הסינית שקיבל מימון מהמוסדות האמריקנים הלאומיים לבריאות, הגיש פטנט על חיסון COVID-19 בפברואר אשתקד - מה שמעלה חשד שחיסון לנגיף החל לעבור פיתוח עוד לפני שהמגיפה עצמה נפוצה בציבור כך על פי דיווח של הניו יורק פוסט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ואו יוזן, מדען צבאי מעוטר של צבא השחרור העממי (PLA) שעבד לצד מכון ווהאן לוויראולוגיה וכן מדענים אמריקאים, הגישו פטנט ב-24 בפברואר 2020, כך על פי מסמכים שהגיעו לעיתון "האוסטרליאן", ושמתפרסים היום ב'פוסט' הניו יורקי.

הפטנט - שהוגש על ידי "המכון לרפואה צבאית, האקדמיה למדעי הצבא של ה-PLA" - הוגש כחמישה שבועות בלבד לאחר שסין הודתה כי יש וירוס המועבר בין אדם לאדם, וחודשים לפני שג'ו עצמו מת בנסיבות מסתוריות, צוין בדיווח.

"זה משהו שמעולם לא ראינו שהשיגו בעבר, חיסון לאחר חודש, זה מעלה את השאלה האם העבודה הזו אולי החלה הרבה יותר מוקדם", אמר לעיתון פרופ' ניקולאי פטרובסקי מאוניברסיטת פלינדרס.

נוסף על כך, עתה מתברר כי ג'ואו מת בנסיבות מסתוריות במאי אשתקד - משהו שנבדק במסגרת החקירה הבינלאומית שהורה הנשיא ביידן, כך התעקש העיתון האוסטרלי.

על אף היותו מדען צבאי עטור פרסים, לא היו דיווחים מיוחדים על מותו, כאשר הוא רק רשום כ"נפטר" בדיווחי התקשורת הסינית ביולי, ובעיתון מדעי מחודש דצמבר.

לפני שעבד עבור ה-PLA, היו לז'ואו קשרים חזקים עם ארה"ב, תוך שהוא מבצע מחקר פוסט-דוקטורט בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת פיטסבורג ומשתף פעולה עם מרכז הדם של ניו יורק.

ג'ואו עבד בשיתוף פעולה הדוק עם מעבדת ווהאן, הנמצאת בלב ההתמקדות הבינלאומית הגוברת סביב הקשרים האפשריים שלה למגפה, כמו גם עם המדענית הראשית "אשת העטלף" הידוע לשמצה, שי ג'נגלי.

יחסי העבודה ההדוקים בין הצמד נתמכים על ידי המודיעין האמריקני המפנה למידע מסווג שפורסם בינואר בו נודע כי מעבדת ווהאן מנהלת "פעילות צבאית חשאית", כך לפי האוסטרליאן.

"למרות ש-WIV (מעבדת ווהאן) הציגה את עצמה כמוסד אזרחי, ארצות הברית קבעה כי ה-WIV שיתף פעולה בפרסומים ופרויקטים סודיים עם צבא סין", קבע המודיעין האמריקני.

"לארצות הברית ולתורמים אחרים שמימנו או שיתפו פעולה במחקר אזרחי ב-WIV יש זכות וחובה לקבוע אם מימון המחקר שלנו הועבר לפרויקטים צבאיים סיניים סודיים ב-WIV", הוסיף הדו"ח

החוקרים בחנו מניפולציה גנטית של קורונווירוסים זמן קצר לפני הפנדמיה, שמומנו בחלקה על ידי ה-NIH האמריקני שנוהל על ידי ד"ר אנת'וני פאוצ'י מנהל את המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות, נאמר בדו"ח הסנאט האמריקני, תוך ציון מאמר מחקרי שהוגש לכתב העת לוויראולוגיה בנובמבר 2019.

המחקר בווהאן מומן ע"י שלושה מענקים מטעם המכונים הלאומיים לבריאות באמצעות אוניברסיטאות בארה"ב.

ג'ואו עבד גם לצד אוניברסיטת מינסוטה.

הגילוי הופיע בדו"ח של התחקירנית  עטורת הפרסים של העיתון שררי מרקסון כחלק ממחקריה לספר הקרוב "מה באמת קרה בווהאן".

האוסטרליאן הודיע כי פאוצ'י סירב להתראיין לדיווח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE