הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוול-סטריט ג'ורנל: "העובדות המדעיות החותכות לא מותירות מקום לספק - הנגיף הונדס בתנאי מעבדה בידי מיקרוביולוגים"
"אופטימיזציה מוקדמת שכזו על נגיף היא חסרת תקדים בתולדות המדע. היא מציעה תקופת הסתגלות ארוכה שקדמה להתפשטותה הציבורית", כתבו צמד המדענים קוואי ומולר המצטרפים למדענים בעלי שם עולמי אחרים כדגליש וסורנסן. "המדע יודע רק על דרך אחת שניתן להשיג הסתגלות שכזו: הדמיה של התפתחות טבעית, קרי - גידול הנגיף בתאים אנושיים עד להשגת האופטימום. זה בדיוק מה שנעשה במחקר רווח-תפקוד", שתי הראיות הובילו את קוו ומולר למסקנה כי יש לראות את האפשרות ש- COVID-19 תוכנן כתיאוריה המובילה. "נוכחותו של רצף ה- CGG הכפול מהווה עדות חזקה לחיתוך גנים, והיעדר גיוון בהתפרצות הציבורית מרמז על האצה ברווח התפקוד", כתבו. "הראיות המדעיות מצביעות על המסקנה כי הנגיף פותח במעבדה" - מצד שני , אולי הוול-סטריט ג'ורנל עוסק גם הוא ב"תיאוריות קונספירציה"

ראיות מרשיעות מציעות כי COVID-19 הוא מעשה ידי אדם, המותאם במעבדה לזיהום מקסימלי בסביבה הפתוחה, כך אמרו ביום ראשון שני מומחים במאמר דעה ל"וול סטריט ג'ורנל".

ד"ר סטיבן קוויי וריצ'רד מולר הצביעו על שתי ראיות מרכזיות התומכות בטענה, שהולכת ותופסת יותר ויותר תאוצה לאחר שזמן רב הוגדרה כ"השערה" או "קונספירציה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הראיה הראשונה מתייחס לאופי מחקר Gain of function בו מיקרוביולוגים מהנדסים מחדש את הגנום של הנגיף כדי לשנות, את תכונותיו, ולהפוך אותו ליותר מועבר או קטלני יותר.

מתוך 36 זיווגי הגנום האפשריים שיכולים לייצר שתי חומצות אמינו ארגינין ברצף - מה שמביא להגברת הקטלנות של נגיף - זו הנפוצה ביותר במחקר רווח-תפקוד היא CGG-CGG, או CGG כפול, כתבו השניים.

"רצף ההכנסה הוא של CGG כפול", כתב קוויי, מייסד Atossa Therapeutics, ומולר, מדען בכיר לשעבר במעבדה הלאומית לורנס ברקלי, המלמד כיום פיזיקה בקמפוס ברקלי באוניברסיטת קליפורניה.

"הוא זמין ונוח, ולמדענים יש הרבה ניסיון בהכנסתו", כתבו.

"יתרון נוסף של רצף ה-CGG הכפול בעוצמתו בהשוואה ל-35 הבחירות האפשריות האחרות: הוא שהוא יוצר משואה שימושית המאפשרת למדענים לעקוב אחר ההכנסה במעבדה".

הצמד ציין כי רצף ה-CGG הכפול מעולם לא נמצא באופן טבעי בקרב כל קבוצת ה-Coronaviruses הכוללת CoV-2, הגורם ל-COVID-19.

אבל, במה שקראו ומולר כינו "עובדה מרשיעה", הוא נמצא ב- CoV-2.

"תומכי המוצא הזואוטי חייבים להסביר מדוע נגיף הקורונה החדש, כשהוא מוטציה או משולב מחדש, בחר במקרה את השילוב הפחות אהוב עליו, ה- CGG הכפול", הם כתבו. "מדוע זה העתק את הבחירה שחוקרי רווח התפקוד של המעבדה היו עושים?

"לכל הפחות, עובדה זו - כי נגיף הקורונה, על כל האפשרויות האקראיות שלו, לקח את השילוב הנדיר והלא טבעי בו השתמשו חוקרים אנושיים - מרמז כי התיאוריה המובילה למקור נגיף הקורונה חייבת להיות גם בריחה מעבדה".

הודעות דוא"ל שנחשפו לאחרונה על ידי ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל בארה"ב למחלות זיהומיות, מראות כי הוזהר כבר בינואר 2020 כי יתכן שהנגיף היה "מהונדס".

בדיון בסנאט בחודש שעבר הודה פאוצ'י כי אינו יכול להיות בטוח שמכון ווהאן לווירולוגיה בסין - אינו המקום ממנו צמח COVID-19 בסוף 2019.

מדובר באותו מוכן לו אישר פאוצ'י מענק בסך 600,000 דולר.

המטרה המוצהרת של המענק הייתה לקבוע האם ניתן להעביר קורונווירוסים מעטלפים לבני אדם, תרחיש שהוצע בדרך כלל כמקורו של COVID-19.

מעבר לסימנים הנראים לעין של הנדסת רווח-פונקציה, המדענים כתבו בכתב העת Journal כי הראיות "המשכנעות ביותר הן להבדלים דרמטיים במגוון הגנטי של CoV-2 בהשוואה ל-coronaviruses האחראיים ל-SARS ו-MERS."

SARS ו- MERS, שאושרו כבעלי מקור טבעי, "התפתחו במהירות ככל שהתפשטו בקרב האוכלוסייה האנושית, עד שהצורות המדבקות ביותר שלטו", כתבו.

לעומת זאת, COVID-19 הוכיח שהוא מדבק מאוד מהנקודה שזוהתה לראשונה.

"אופטימיזציה מוקדמת כזו היא חסרת תקדים, והיא מציעה תקופת הסתגלות ארוכה שקדמה להתפשטותה הציבורית", כתבו קוואי ומולר.

"המדע יודע רק על דרך אחת שניתן להשיג זאת: הדמיה של התפתחות טבעית, גידול הנגיף בתאים אנושיים עד להשגת האופטימום. זה בדיוק מה שנעשה במחקר רווח-תפקוד. "

שתי הראיות הובילו את קוו ומולר למסקנה כי יש לראות את האפשרות ש- COVID-19 תוכנן כתיאוריה המובילה.

"נוכחותו של רצף ה- CGG הכפול מהווה עדות חזקה לחיתוך גנים, והיעדר גיוון בהתפרצות הציבורית מרמז על האצה ברווח התפקוד", כתבו. "הראיות המדעיות מצביעות על המסקנה כי הנגיף פותח במעבדה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE