הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדינה הראשונה בעולם שתשתמש בביטקוין כמטבע רשמי
בכנס "ביטקוין 2021" שנערך במיאמי, הנשיא נאיב בוקלה הכריז על התוכנית החדשה אשר לדבריו "תדחוף קדימה את האנושות"

אל סלוודור תהיה המדינה הראשונה בעולם לאמץ את הביטקוין כמטבע רשמי, לצד הדולר האמריקני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

נשיא המדינה נאיב בוקלה הכריז על כך ביום שבת האחרון, בסרטון וידאו שהוצג במהלך אירוע "ביטקוין 2021" , שנערך במיאמי ונחשב לכנס הביטקוין הגדול בהיסטוריה. הוא אמר כי התוכנית החדשה במדינה נעשתה בשיתוף פעולה עם חברת הארנק הדיגיטלי Strike.

"בשבוע הבא אציג לקונגרס הצעת חוק אשר תהפוך את הביטקוין לאמצעי תשלום רשמי באל סלוודור", אמר בוקלה. "בטווח הקצר, המהלך יצור מקומות עבודה חדשים ויסייע לאלפים אשר נמצאים מחוץ לכלכלה הפורמלית. בטווח הבינוני והארוך, אנו מקווים שההחלטה הקטנה שקיבלנו תעזור לנו לדחוף קדימה את האנושות, למקום קצת יותר טוב".

מייסד ומנכ"ל Strike, ג'ק מאלרס, היה זה שהציג בוועידה את הסרטון של בוקלה, ואמר כי הוא עובד עם ממשלת סלוודור על התוכנית. מאלרס כינה את הצעד, "יריית הפתיחה עבור אימוץ הביטקוין ברחבי העולם".

"השינוי כאן הוא שהביטקוין הוא גם הכנס הטוב ביותר אי פעם לשימוש במסחר, וגם רשת כספית מעולה", אמר מאלרס והוסיף: "שימוש בביטקוין מספק דרך להגן על כלכלות מתפתחות מפני זעזועים פוטנציאליים של אינפלציה".

למפלגתו של בוקלה, "רעיונות חדשים", יש רוב בפרלמנט, כך שהחוק צפוי לעבור ללא בעיה.

אחרי דבריו בסרטון, בוקלה בן ה-39, הנשיא הצעיר ביותר באמריקה הלטינית, פרסם סדרת ציוצים בחשבונו בטוויטר, שם הסביר את המהלך: "שווי השוק של ביטקוין הוא 680 מיליארד דולר. אם אחוז אחד ממנו יושקע באל סלוודור, זה יעלה את התוצר המקומי גולמי של המדינה ב-25%. נוסף לכך, לביטקוין יהיה 10 מיליון משתמשים פוטנציאליים חדשים, וזו תהיה דרך מהירה להעברת 6 מיליארד דולר בשנה".

"על ידי שימוש בביטקוין, הסכום שמקבלים יותר ממיליון משפחות עם הכנסה נמוכה, יגדל במקביל למיליארדי דולרים בשנה. זה ישפר את החיים ואת העתיד של מיליוני בני אדם", המשיך. "יתרה מכך, ל-70% מאוכלוסיית אל סלוודור אין חשבון בנק, והם עובדים באופן לא רשמי", והוסיף כי שילוב הביטקוין במדינה יאפשר לאותם אנשים גישה לאשראי, לחסכון, השקעה ועוד.

לאחר מכן, בוקלה פרסם תמונה שלו עם עיני לייזר – זאת כחלק מקמפיין ויראלי, בו לקח חלק גם מנכ"ל טסלה אילון מאסק, שמטרתו להגדיל את מחיר הביטקוין ל-100 אלף דולר למטבע. לפי שעה, מטבע ביטקוין שווה ל-32,532 דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE