הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ספקולציות בקרב בכירי מודיעין אמריקנים: "מה קרה למשקל העודף של קים?"
אורח חיים בריא? בעיות בריאותיות? או סתם דיאטה? לאן נעלם המשקל העצום של מנהיג צפון-קוריאה, והאם התדרדרות בריאותית עלולה לסמן את ראשיתו של מאבק ירושה?

עוקבי צפון קוריאה להוטים לקבל את המידע אודות הרזון וירידת המשקל לכאורה של המנהיג קים ג'ונג און - שיש המשערים שעשויה להיות סימן להידרדרות בבריאותו.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קים נראה רזה בצורה ניכרת בתמונות שפורסמו על ידי התקשורת הממלכתית ביום שבת - לאחר שלא נראה בפומבי במשך חודש, דיווח הגרדיאן. שירות החדשות NK News שבדרום קוריאה, שניתח תמונות של קים בפגישה של מפלגת השלטון בשבוע שעבר, מסר כי נראה שהוא איבד "משקל משמעותי".

אם הוא ירד במשקל בכוונה מטעמי בריאות, זה "ככל הנראה משפר את מעמדו בבית", אמר ויפין נארנג, פרופסור למדע המדינה ב-MIT, ביום שלישי, אך אם לא נראה כי או שמדובר בדיאטה מכוונת, או שקים אכן סובל מבעיית בריאות.

"אם [הירידה הפתאומית במשקל] נובעת ממצב בריאותי, הריצות על הירושה עשויות כבר להתרחש מאחורי הקלעים, ותנודתיות זו עשויה להוות בעיה עבור העולם החיצון אם הוא ימות פתאום", אמר נרנג.

מהניתוח של חדשות NK את התמונות עולה כי קים נראה רזה יותר - ונראה ששעון היוקרה שהוא לובש לעתים קרובות מהודק יותר מבעבר.

על פי הדיווחים, שירות המודיעין הלאומי של דרום קוריאה הודיע בנובמבר כי הוא מאמין שקים שוקל 308 פאונד ו"עלה בממוצע בין 6 ל-7 קילוגרמים בשנה ", או 13 עד 15 פאונד, מאז עלה לשלטון בסוף 2011.

"על פני השטח, ירידה ניכרת במשקל אולי לא אומרת הרבה, אבל היא יכולה לספק רמזים למידע אחר שאספני המודיעין מחפשים", אמר גם מייק ברודקה, קצין מודיעין של פיקוד המבצעים המיוחדים בארה"ב בדרום קוריאה, ל-NK News.

"זה יכול להיות עניין פשוט של שינוי באורח החיים הבריא או נושא מורכב יותר", אמר ברודקה.

"כרגע, אנחנו לא יודעים, אבל זה מעלה מספיק שאלות חמורות שעלינו לשים לב לאירועים במהלך החודשיים הקרובים כדי לגלות".

קים, מעשן כבד, נאבק במצבים בריאותיים שתצפיתנים קשרו למשקלו ואורח חייו, ציין הגרדיאן.

בשנת 2014 הוא נעלם כמעט לשישה שבועות לפני שהופיע שוב עם מקל הליכה.

כעבור ימים טענה סוכנות ריגול דרום קוריאנית שהוא עבר ניתוח להסרת ציסטה מקרסולו.

היעדרות אחרת של שלושה שבועות באביב האחרון עוררה שמועות שהוא חלה קשה לאחר ניתוח לב - אם כי תיאוריה סבירה יותר הייתה שהוא בדיוק התבודד במהלך מגיפת הנגיף.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE