הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פסטיבל הסרטים הישראלי ה- 35 מחמם מנועים
קצת יותר מ-100 אורחים מתעשיית הבידור ההוליוודית וספונסרים התאספו בשבוע שעבר במלון ״ארבע העונות״ בבוורלי הילס לערב קוקטייל מיוחד שבישר על הקאם באק של פסטיבל הסרטים הישראלי. מה שהיה גם אירוע ישראלי אמריקאי רשמי ראשון של תום תקופת עידן הקורונה

פסטיבל הסרטים הישראלי הוא אחד ממפעלי התרבות החשובים בלוס אנג'לס. כבר 34 שנים שהוא מביא לקדמת הבמה את מיטב היצירות הקולנועיות והטלוזיוניות כחול לבן, וזוכה לאהדה רבה; לא רק בקהילה הישראלית המקומית אלא גם בביצה ההוליוודית. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 מימין: חנה בן הרוש, דפנה זימן, אלון אבוטבול, גיא נתיב, מאיר פינגשטיין והקונסול הישראלי באל איי ד"ר הלל ניומן. צילום: Abraham Joseph Pal

 

בשנים האחרונות הפך הפסטיבל  לגשר המחבר בין דמויות בקולנוע הישראלי למקבילו ההוליוודי. הפקות ישראליות רבות שהוצגו בפסטיבל זכו לאחר מכן להצלחה בינלאומית והתברגו אחר כבוד בערוצי הטלוויזיה האמריקאית, בנטפליקס ובפסטיבלים שונים ברחבי העולם. 

כל זאת, כשבשנים האחרונות היצירה הישראלית ושחקניה זוכים להצלחה גדולה בעיר המלאכים עם שמות כמו: שירה האס (״אן אורטודוקס״, ״שטיסל״), ליאור רז (״פאודה״), אלון אבוטבול,(״עלייתו של אביר האופל״)  איילת זורר, (״איש הפלדה״),  מארק איווניר (״כלים שלובים״), אודיה רש (״המעניק״) ועוד רבים וטובים. 

גינת האירועים של המלון קושטה כחול לבן וחשפה את הלוגו החדש עם הפוסטר של פסטיבל הסרטים הקרוב. ברקע מוזיקת ג׳אז ושיחות ערות באנגלית ובעברית לקול כוסות יין מהבר המרכזי. נראה כי הנוכחים התגעגעו מאוד לאירועים מסוג זה והרבה קאצ'ינג אפ מרגשים נערכו  ברחבת המדשאה הגדולה. 

את הערב הנחה הקומיקאי היהודי אילון גולד שפתח בקטע סטנד אפ משעשע. מיד אחריו עלה לשאת דברים הקונסול הישראלי בלוס אנג'לס ד״ר הלל ניומן, שסיכם את תקופת הקורונה המאתגרת, דיבר על חשיבותו של פסטיבל הסרטים לייצוג הישראלי בארצות הברית, והדגיש את התמיכה אותה תעניק הקונסוליה למפעל הוותיק. 

הקולנוען הישראלי, זוכה פרס האוסקר, גיא נתיב. צילום: Abraham Joseph Pal

 

הדובר המרכזי של הערב היה יוצר הקולנוע הישראלי זוכה פרס האוסקר- גיא נתיב, שחלק בין היתר אנקדוטה נפלאה שהמחישה כיצד פסטיבל הסרטים הישראלי ומיסדו מאיר פניגשטיין, ליוו אותו עוד מתחילת הקריירה. נתיב: ״אנשים תמיד מדברים איתי על פרס האוסקר שזכינו בו. אבל הסיפור מתחיל עוד הרבה לפני כן. למעשה את ההכרה והפרס הראשון שקיבלתי העניק לי מאיר פניגשטיין. 

אני זוכר את הערב ההוא בתחילת שנות האלפיים; הוזמנתי לבית שגריר ארצות הברית בישראל לקבל פרס על סרט קצר שעשיתי בשם ״מבול״. ומאז כל העבודות שלי הוקרנו בפסטיבל הסרטים הישראלי.״  פניגשטיין היה הראשון לתמוך בכישרון של נתיב שקיבל ממנו אז צ׳ק של 2,500 דולר בהמשך, ״מבול״ זכה לגירסה מלאה שהוקרנה בפסטיבל הסרטים הישראלי בניו יורק.  

בשיחתי עם פניגשטיין סיפר שהצלחתו הגדולה של נתיב היא דוגמא לישראלים רבים שהבינו את חשיבות הפסטיבל ליוצרים צעירים. הוא נותן להם במה ופותח דלתות, ולכן, מדגיש בפני, חשוב שכולנו נתמוך בו. החלק האומנותי של הערב נכבש על ידי הזמרת עדן קונטס -פרבר. בתה של המוזיקאית שרון פרבר. הכישרון הצעיר (רק בת עשר!) ריגשה את הקהל כששרה את  “Never enough” מתוך The Greatest Showman . 

עדן קונטס-פרבר (בתה של המוזיקאית שרון פרבר) ומאיר פינגשטיין. צילום: Abraham Joseph Pal

 

בין היתר נצפו במקום: השחקן אלון אבוטבול, מייק בורשטיין, אל אולדין, ננסי ספילברג( שהלוואי שיום אחד תביא איתה את אחיה), המוזיקאית שרון פרבר, דפנה זימן, ארז גולדמן- מנהל החברה לפיתוח ישראל במערב של ה- Israel Bonds , שרון ג׳וי נשיונל קמפיין דיירקטור של JNF, איש העסקים איציק שלומוב וגם אשת הנדל״ן הישראלית עדי לויתן. 

פניגשטיין עלה לשאת דברים במהלכם הודה לתומכים הרבים של הפסטיבל ביניהם רוברט ובוורלי כהן- בעלי מלון ״ארבע העונות״ וספונסרים מרכזיים של האירוע יחד עם הקונסוליה הישראלית. ניכר כי הוא נשאר אופטימי כתמיד. אתגר הקורונה החדיר בו מוטיבציה נוספת. 

פניגשטיין: ״הפסטיבל האחרון היה אמנם און ליין, כי לא ניתן היה לערוך אירועים. אבל בזכות זה זכינו בקהל נוסף מחוץ ללוס אנג׳לס שיכול היה בפעם הראשונה לצפות בסרטים מהבית, והיום הוא ממשיך איתנו. הפסטיבל הקרוב יערך במתכונת משופרת וגדולה. גם באולמות הקולנוע וגם און ליין, כך שיהיה ניתן לצפות בסרטים בכל רחבי ארצות הברית.״ בקיצור, כמו ישראלי מדופלם פניגשטיין עשה מהלימון לימונדה. 

מה על הפרק  

ב-9 בנובמבר יערך לאנצ׳ן אקסקלוסיבי ומפואר במלון ״ארבע העונות״, אליו יוזמנו  כל הספונסרים ותומכי הפסטיבל. אז זה הזמן להצטרף. ערב הפתיחה של הגאלה והקרנת הבכורה של הסרט הישראלי המרכזי יתקיים בסבן תיאטר ב- 11 בנובמבר. שם גם ינתנו פרסי הוקרה למפיקי סרטים מובילים, אנשי טלוויזיה וסלבריטאים הוליוודים. 

הפסטיבל הפיזי יתקיים מה-13 בנובמבר עד 21 לחודש. אז, ישתלטו למעלה מ-30 סרטים ישראלים חדשים על אולמות הקולנוע בעיר ובוואלי. כמו גם, סרטים דוקומנטרים מרתקים, סדרות טלויזיה וסרטי סטודנטים קצרים. החגיגה תימשך און ליין  עד ה-28 בנובמבר. 

פניגשטיין חשף גם אירוע מסקרן שיערך לראשונה כחלק מהפסטיבל בדמות פאנל מיוחד ב״אמריקן תיאטר׳ בבוורלי הילס ויקרא:   ISRAELI TV & AMERICAN SUCCESS STORY, בו יארח נציגים ישראלים משלוש רשתות ישראליות שיגיעו להציג ולספר על העבודות האחרונות שלהם ב: Nextlix, HBO max , Amazon Prime , Appl TV DISNEY plus . השמות יחשפו בקרוב, אבל בינתיים מבטיחים לי שזה יהיה  אירוע שלא כדאי לפספס. 

פניגשטיין: ״כל הדברים אלו מתאפשרים בזכות הספונסרים האדיבים שלנו. יש כל כך הרבה שקשה למנות, אבל אני חייב לציין שהפסטיבל שלנו קיבל מענק של 50 אלף דולר ממדינת קליפורניה וגם מהפבליקיישן הכי חשובים בתעשיה בהוליווד: ״וראייטי״ ו ״דד ליין״ תרמו גם הם 50 אלף דולר כל אחד.  זה כל כך מרגש, ומזכיר לי שכשאתה נותן מהלב אתה תמיד מקבל בחזרה.״


הקומיקאי אילון גולד הנחה את הערב. צילום: Abraham Joseph Pal

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE