הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקלות בכניסת תיירים לישראל – ומה עם ילדי ישראלים בעלי דרכון אמריקאי?
משרד הפנים עידכן נהלים לגבי כניסת תיירים, ומגבש הליך מקוצר למחוסנים. עם זאת, אין שינוי בנהלים לילדי ישראלים ללא אזרחות, וההקלות הקיימות צפויות להסתיים בקרוב

כאשר ישראל בדרך לחזור לשגרת חיים מלאה, משרד הפנים הישראלי הודיע היום (חמישי) על שינוי והקלה בנהלי כניסת תיירים למדינה, ולמעשה זרים מחוסנים אשר מגיעים ממדינות ספציפיות בהן רמת התחלואה נמוכה, ביניהן ארה"ב, יוכלו להיכנס לארץ החל מה-1 ביולי בפיילוט שמתגבש בימים אלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

לאורך ימי הקורונה בשנה האחרונה, אזרחים ישראלים החיים בחו"ל יכלו להיכנס לשטח המדינה יחסית בקלות. אך אחד הנושאים שהעסיק רבים מהישראלים החיים בארצות הברית, זה הנהלים לגבי כניסת ילדי ישראלים אשר אינם מחזיקים באזרחות ישראלית.

שר הפנים אריה דרעי אמר כי בימים אלה הגורמים השונים מגבשים הליך מקוצר לכניסת זרים לישראל, אך נראה כי לפי שעה, אין שינוי בנהלי כניסת ילדי ישראלים.

כזכור, על פי נהלי רשות האוכלוסין וההגירה, ילדים לישראלים ללא אזרחות ישראלית, יוכלו להיכנס לישראל עם הדרכון הזר שלהם, לאחר שהחלו בתהליך רישום הילדים בנציגויות ישראל בחו"ל וטרם השלימו אותו, וזאת עד ה-30 בספטמבר 2021.

מה-1 באוקטובר, אם דבר לא ישתנה, יוחזר הנוהל הישן שהיה מקובל לפני ימי הקורונה, אשר מחייב קטינים ללא אזרחות ישראלית אך הוריהם מחזיקים בדרכון ישראלי, לא יוכלו להיכנס לארץ עם דרכוניהם הזרים וללא רישום במרשם האוכלוסין.

יחד עם ההקלה בכניסת הקטינים, הילדים עדיין צריכים לקבל אישור כניסה לישראל. על מנת לקבל אישור זה, יש לצרף את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה לרישום נולד
  • העתק תעודת לידה גם אם טרם אומתה כדין
  • כל מסמך אחר הנדרש לצורך השלמת הליך הרישום ואשר מצוי בידי האזרחים
  • מגיש הבקשה יצרף מכתב ובו יציין כי מדובר בביקור בלבד, וכי הוא מתחייב שתוך 60 יום מחזרתו למדינה בה מרכז חייו, ירשום את ילדיו כמתחייב בחוק, ויאשר שידוע לו שלאחר ה-30.9.2021 לא תתאפשר כניסה נוספת של ילדיו ללא השלמת הליך הרישום.

בין הנהלים המעודכנים, בוטלה ההגבלה אשר אפשרה לתיירים להיכנס לשטח ישראל אך ורק בקבוצות, וכעת גם בודדים יכולים להיכנס – כמובן, בתנאי שהציגו תעודת חיסון ובדיקת PCR שלילית.

לדברי  שר הפנים אריה דרעי, "יש מקום להרחיב את ההקלות בכניסת זרים לישראל ולשנות את שיטת האישורים הקיימים היום, המטילה עומס גדול ביותר על נציגויות ישראל בחו"ל ועל לשכות רשות ההגירה בארץ", והוסיף כי בימים אלה מתגבש הליך מקוצר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE