הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המירוץ לראשות העיר ניו יורק מתחמם, ועלייה בפשיעה עשויה להשפיע על התוצאות
בפעם הראשונה מזה שנים, פשיעה עשויה להכריע מי יזכה במירוץ לראשות העיר הדמוקרטית

בניו-יורק, הפחד מהפשע ברחובות שוב מכתיב מציאות פוליטית. לראשונה זה שנים, הפשע בעיר עלול להיות הגורם העיקרי עבור המצביעים שיבחרו את ראש העיר הבא. ההצבעה המוקדמת מתחילה ביום שבת בפריימריז המפלגתיים בעיר. 

האלימות בעיר עדיין לא מגיעה לשיאים ההיסטוריים של שנות התשעים, וגם לא של תחילת שנות האלפיים. אבל מקרי הפשע מהמרובים בעיר בזמן האחרון אילצו את המועמדים הדמוקרטים המובילים לאזן את הקריאה לרפורמה במשטרה, עם הבטחה למנוע מניו יורק להתדרדר חזרה לימיה הנשכחים כבירת פשע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בין המועמדים הדמוקרטיים המובילים לראשות העיר ניו-יורק, אנדרו יאנג

 

"אף אחד לא מגיע לניו יורק, למרות ענף התיירות השופע שלנו, כי ילדים בני שלוש נורים כאן בטיימס סקוור", אמר המפקד הממונה על רבוע ברוקלין, אריק אדמס, והתייחס לתקרית הירי בעיר ב-8 במאי, שבה ילדה בת 4 ושתי נשים בוגרות נפצעו מכדורים תועים.

אדמס, שנמנה בין המקימים של קבוצת מנהיגות למפקדים אפרו-אמריקנים, עלה לפסגה בסקרים, ועל רקע נושאי הפשע והשיטור ששלטו בדיונים האחרונים על המרוץ לראשות העיר.

 

ראש העיר המכהן של ניו יורק, ביל דה-בלאזיו


המירוץ נותר צמוד, כאשר בצד הדמוקרטי, נמנים 13 מועמדים, וביניהם המועמד לנשיאות בשנת 2020, אנדרו יאנג, נציבת התברואה בעירייה לשעבר קתרין גרסיה, מבקר העיר סקוט סטרינגר ועורכת הדין לזכויות האזרח, מאיה וויילי.  רבים מסוגי הפשיעה הנפוצים ביותר בעיר, כמו שוד, פריצות וגניבה, ירדו לכדי שפל היסטורי בתדירותם. במהלך חמשת החודשים הראשונים של שנת 2021, מספר הפשעים הגדולים שנמדדו על ידי מחלקת המשטרה היה ברמה הנמוכה ביותר מאז שהגיעו נתונים סטטיסטיים דומים בשנות התשעים. יחד עם זאת,  עד 6 ביוני השנה, אירעו 181 מקרי רצח בעיר ניו יורק, לעומת 121 באותה תקופה בשנת 2019, גידול של 50%. זו ההתחלה הגרועה ביותר לשנה מאז 2011.

 

היום האחרון של ההצבעה הוא 22 ביוני, כאשר הצפי הוא שהמועמד הדמוקטי המוביל יזכה בנובמבר, ויחליף את ראש העיר המכהן, ביל דה-בלאזיו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE