הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״מנות יתר לכל תושבי סן פרנסיסקו״: המשטרה עצרה משלוח ענק של פנטניל לעיר
לצד כלי נשק וכסף מזומן, משטרת סן פרנסיסקו מצאה בפשיטה מיוחדת כמויות גדולות של הסם המסוכן פנטניל

קליפורניה: משטרת סן פרנסיסקו תפסה מעל שבע קילוגרם (16 פאנוד) של הסם פנטניל במבצע מיוחד, כמות מטרידה מאד בהתחשב במידת הסכנה של הסם. "כמות הפנטניל שנתפסה במבצע בודד מספיק כדי לספק מנות יתר קטלניות לכל אוכלוסיית סן פרנסיסקו, ארבע פעמים", אמר מפקד משטרת סן פרנסיסקו, ביל סקוט, בפוסט בפייסבוק. "פנטניל הוא הסם האשם העיקרי במגפת מנות היתר שמכה את עירנו."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


״מספיק כדי לחסל את אוכלוסיית סן פרנסיסקו, ארבע פעמים״. ממצאי המשטרה

 

פנטניל הוא אופיואיד חזק ביותר, העשוי להיות חזק פי 100 ממורפיום. הוא משמש גם כתוסף לסמים אחרים, כמו מתאמפטמין או הרואין, מכיוון שכמות קטנה מאוד ממנו יכולה להיות בעלת השפעה גדולה. אבל אם אנשים לא יודעים שהתרופות שלהם מכילות פנטניל, הם יכולים למות ממנת יתר בקלות. שוטרי מחלקת הלוחמה בסמים של משטרת סן פרנסיסקו מצאו את הכמות העצומה של הסם בזמן שהוציאו לפועל שלושה צווי מעצר באוקלנד. הם מעריכים שהסמים שהם מצאו היו בדרכם להישלח לסן פרנסיסקו. השוטרים מצאו גם מספר רובים, 45,000 דולר במזומן, קוקאין, הרואין ומתאמפטמין. חמישה אנשים הועברו למעצר. 

 

מפקד משטרת סן פרנסיסקו, ביל סקוט

 

ביל סקוט הוסיף בפוסט בפייסבוק: ״בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2021, שוטרי המחלקה עצרו 248 אנשים בחשד למכירה או החזקה למטרת מכירה של סמים מסוכנים. כמו כן, הם החרימו יותר מ-104,000 דולר במזומן, ותפסו למעלה מ-7.7 ק"ג של פנטניל, חצי קילו של קוקאין, כמעט 2 קילו של קראר, מעל 3 קילו של הרואין ומעל 4.5 קילו של מתאמפטמין״. 

בשנת 2018, סן פרנסיסקו הודיעה כי היא מתכננת לפתוח שני אתרים מוגדרים ובטוחים להזרקת סמים, שלדברי בכירים במערכת הבריאות העירונית, יכולים לסייע משמעותית בהרחקתם של משתמשי הסמים מהרחובות, ולהניע אותם להגיע למרכזים מפוקחים ומסודרים. מתחמים מהסוג הזה כבר קיימים בקנדה, אוסטרליה ומספר מדינות באירופה. בעקבות סן פרנסיסקו, גורמים רשמיים מטעם הרשויות בפילדלפיה מסרו כי הם תומכים ברעיון של הקמת מתחמים מיוחדים בעבור משתמשי סמים מוזרקים. רוב מוחלט של תושבי סן פרנסיסקו תמך בפרוייקט. סקר שנערך על-ידי לשכת הסחר בשנת 2018 מצא כי 67 אחוזים מהמצביעים בעיר תומכים ברעיון להקים מרכז בטוח להרקות סמים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE