הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר בסוכנות הבריאות האירופאית (EMA): "יש להקפיא את מתן חיסון אסטרה-זנקא לבני 60 ומעלה, בודקים קשר לדלקות-לב"
נראה כי הצרות מחיסון אסטרה-זנקא נמשכות, האחראי על איומי בריאות ב-EMA האירופי ממליץ לחסן אך ורק קשישים, במקביל נראה כי נבדקים קשים למקרי דלקות-לב, משפחה איטלקית תבעה את אסטרה-זנקא בשל מותה של בת משפחתם שמתה מקריש דם

ביום שישי, ועדת הבטיחות של סוכנות התרופות האירופית (EMA) זיהתה מצבי דם נדירים נוספים הנובעים מנטילת חיסון ה-COVID-19 של אסטרה-זנקא ואמרו כי הם בוחנים עתה גם מקרים של דלקת-לב בעקבות החיסון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עד יום ראשון אמר ראש מחלקת איומי הבריאות של ה-EMA כי אנשים מעל גיל 60 צריכים להימנע מחיסון אסטרה-זנקא, כך על פי האפוק טיימס.


ועדת הבטיחות של ה-EMA מסרה ביום שישי כי תסמונת דליפת נימים היא תופעת לוואי חדשה של החיסון, זאת לאחר ידיעות על ספקנות נרחבת סביב החיסון בעקבות קרישי דם נדירים וקטלניים.

למרות שה-EMA רואה בחיסון בטוח לכל הגילאים, כמה מדינות חברות באיחוד האירופי הפסיקו לחסן אנשים בטווח גילאי 55 עד 65 בגלל קרישי דם.

נכון להיום, 78 מיליון מנות של החיסון ניתנו באיחוד האירופי ובבריטניה.

"בהקשר של המגיפה עמדתנו הייתה ונותרה שיחס הסיכון-תועלת נותר חיובי לכל קבוצות הגיל", אמר מרקו קוואלרי, ראש איומי בריאות ואסטרטגיית חיסונים ב-EMA, לעיתון האיטלקי 'לה סטמפה'.

קוואלרי אמר לעיתון המקומי כי מכיוון שהזיהומים הולכים ופוחתים והאוכלוסייה הצעירה פחות חשופה לסיכונים הקשורים לנגיף, עדיף להשתמש בחיסוני RNA (mRNA), כמו Moderna ו-Pfizer-BioNTech.

כשנשאל האם יש להימנע מחיסון AstraZeneca עבור אנשים מעל גיל 60. הוא אמר, "כן, ומדינות רבות, כמו צרפת וגרמניה, שוקלות זאת לאור זמינות רבה יותר של חיסוני mRNA".

ביום שישי אמרו רגולטורי הבריאות האיטלקיים כי החיסון יוגבל לאנשים מעל גיל 60 לאחר שנער קיבל את החיסון ומת.

המחוקקים האמריקאים אמנם נקטו בצעדים כדי להגן על חברות הפארמה האמריקאיות מפני כל מכה חוקית שנגרמה מחיסוני COVID, אך יצרני התרופות באירופה לא היו כל כך ברי מזל.

לפני חודשים תבעה משפחתה של אישה איטלקית שמתה ממקרה של קרישי דם הקשור לחיסון את חברת החיסונים.

בשבוע שעבר יתכן שמדענים גרמנים איתרו את הגורם לקרישי דם אלה, שניתן לחסלם באמצעים קלים יחסית.

הרגולטורים החלו לבחון את מקרי קרישי הדם החריגים באפריל וכעת הם מציעים שאנשים מעל גיל 60 צריכים להימנע מהחיסון ככל הניתן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE