הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
14 שנות תעלומה: החשוד העיקרי בהיעלמותה של מדלן מקאן בהצהרה ראשונה מהכלא
כריסטיאן ברונקר, אשר בימים אלה מרצה עונש מאסר באשמת אונס של קשישה, טוען כי אין לו קשר להיעלמותה של בת ה-3 בשנת 2007

החשוד העיקרי בהיעלמותה של מדלן מקאן בשנת 2007, אז בת 3, שחרר הודעה ציבורית ראשונה מהכלא, שם הוא טוען לחפותו ומאשים את התובעים הגרמנים ברדיפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מדלן מקאן, נעלמה בשנת 2007 כשהייתה בת 3

 

"להאשים מישהו בפשע זה דבר אחד. אבל כאשר תובע ציבורי פותח בקמפיין ציבורי ופוגעני, לפני שבכלל נפתחו הליכים נגדו, זה דבר אחר ואף שערורייתו מאוד", כתב כריסטיאן ברונקר הגרמני.

בן ה-44, פדופיל ואנס מורשע, המרצה כעת עונש מאסר של שבע שנים, פנה במכתבו ישירות לתובעים ואמר: "הוכחתם ברחבי העולם, באמצעות הרשעות שרירותיות בעבר ובאמצעות קמפיינים פוגעניים שערורייתיים בהווה, שאתם לא מתאימים למשרד אשר מיועד לייצג גרמנים התומכים בצדק, וכי אתם מביאים בושה למערכת המשפט הגרמנית".

ברונקר נעצר בחודש יוני בשנה שעברה והפך לחשוד המרכזי. התובעים הגרמנים טוענים שיש להם ראיות שהוא הרג אותה, אך טרם הגישו כתב אישום. "סקוטלנד יארד" משטרת המטרופולין של לונדון, מסרו כי הראיות לכך שמדלן מתה או נרצחה עוד לא הוצגו בפניהם, ועד אז הם יתייחסו למקרה כתיק של נעדר.

המכתב של ברונקר, הכתוב בכתב ידו וחתום בשמו, מלווה גם בציור ילדותי של שני התובעים הגרמנים מזמינים במסעדה "פילה פלילי" – וזאת כתגובה לכך שהשניים אמרו שעדיין אין "ראיות משפטיות" הקושרות אותו להיעלמותה.

החשוד, כאמור, מרצה בימים אלה עונש מאסר של שבע שנים בגין אונס של אישה בת 72, באותו אזור בפורטוגל בו מדלן נעלמה. נוסף לכך, לברונקר עבר פלילי עשיר, כאשר עוד בגיל 17 הוא הואשם בהתעללות ילדים.

 

כריסטיאן ברונקר ומדלן מקאן

 

בשנת 2017, הוא הורשע בהחזקת תמונות פורנוגרפיות של ילדים מתחת לגיל 14, שעברו התעללות מינית על ידי מבוגרים. ההרשעה הגיעה לאחר שהמשטרה פשטה על בית באזור נטוש, השייך לברונקר, ושם מצאה כרטיס זיכרון של מצלמה דיגיטלית המכיל מאות תמונות וסרטונים פורנוגרפים של ילדים. כמו כן, נמצאו שם בגדי ים של ילדים.

כאמור, מדלן הייתה בת רק בת שלוש כשעלמה מהווילה בה שהתה עם המשפחה שלה בחופשה בפורטוגל. התובעים הגרמנים אמרו בשנה שעברה כי יש להם מספיק ראיות משכנעות שהיא מתה, ושברונקר הוא הרוצח. "אם הייתם יודעים על הראיות שיש בידינו, הייתם מגיעים לאותן מסקנות", אמר האנס כריסטיאן וולטרס, אחד התובעים. "אני לא יכול להבטיח שיש לנו מספיק ראיות כדי להגיש כתב אישום, אבל אני מאוד בטוח שזה יקרה כי מה שיש בידינו עד כה לא מאפשר מסקנות אחרות".

עם זאת, תזכיר פנימי של המשטרה הפורטוגזית, אשר הודלף לתקשורת בשנה שעברה, תיאר את הקצינים הפורטוגלים "המומים" לאחר שקיבלו תדרוך מצד התובעים הגרמנים, ואמרו שאין להם "שום ראיות, רק ספקולציות" והם נחושים בדעתם "להחזיק את ברונקר בכלא בכל מחיר".

"סקוטנלד יארד" אמרו שהם לא ראו את הראיות כי מדלן נרצחה, אך הוסיפו כי הם עובדים קרוב עם התובעים הגרמנים. "אני לא מצפה שישתפו אותנו בכל פיסת מידע שיש", אמר מפקד המשטרה, "אני בטוח שהם משתפים אותנו במידע הרלוונטי ובזמן הרלוונטי".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE