הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לאחר שהתנצלה על ההשוואה בין מסכות וחיסונים לשואה – לא יינקטו צעדים נגד חברת הקונגרס הרפובליקנית
הבית הלבן החליט לוותר לטיילור גרין, לאחר שהגיעה למוזיאון הזיכרון לשואה והתנצלה על ההשוואה בין טלאי צהוב להגבלות הקורונה. "אני יודעת שדבריי הם פוגעניים"

בראד שניידר הדמוקרטי הודיע כי הבית הלבן לא יפרסם הצהרת גינוי נגד חברת הקונגרס הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין, לאחר שהשוותה את הדרישה לעטות מסכה ולעשות חיסון לחוקים אנטי יהודיים בגרמניה הנאצית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חברת הקונגרס הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין (צילום: רויטרס)

 

גרין הגיעה ביום שני למוזיאון הזיכרון לשואה בארצות הברית, ומול העיתונאים התנצלה על הדברים שאמרה. "אין שום השוואה לשואה, אבל יש מילים שאמרתי והערות שהעלתי, שאני יודעת שהם פוגעניים ואני רוצה להתנצל על כך".

שניידר אמר כי בשל "ההיסטוריה הארוכה של רטוריקה מסוכנת מבלי להתנצל", הוא "מופתע לטובה לראות שגרין הקדישה את הזמן לבקר במוזיאון הזיכרון לשואה", וכי הוא "מעריך שאחרי הביקור היא הבינה את נזק ההשוואה שערכה והתנצלה".

"מילין הן חשובות, אבל גם מעשים", הוסיף שניידר, "אני מקווה שיכולנו לעורר את גרין לשקול מחדש את דבריה בהקשר לזוועות השואה".

כזכור, גרין עוררה זעם, גם אצל הדמוקרטים וגם אצל הרפובליקנים, כאשר בחודש שעבר מתחה ביקורת על השלטון אשר מחייב את חברי הבית הלבן לעטות מסכה בחדר סגור, אלא אם כן הם בדיון.

בראיון לפודקאסט, גרין השוותה זאת "לתקופה בהיסטוריה שבה נאמר לאנשים ללבוש כוכב זהב, והם בהחלט התייחסו אליהם כאל אזרחים סוג ב', עד כדי כך שהם הוכנסו לרכבות והובלו לתאי גזים בגרמניה הנאצית".

גרין חיזקה את הטענה שלה כאשר נתנה דוגמה על מכולת בטנסי שהוסיפה סימון בתג השם של עובדים שהתחסנו. "עובדים מחוסנים מקבלים סימון בדיוק כמו שהנאצים הכריחו את היהודים ללבוש טלאי צהוב. דרכונים לחיסונים ודרישה לעטות מסכה יוצרים אפליה נגד אנשים שלא התחסנו ושסומכים על מערכת החיסון שלהם מפני הווירוס, שניתן לשרוד אותו ב-99%".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE