הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל טקסס הודיע על צעדים ראשונים לבניית החומה ותקף את ביידן: "זנח את האחריות שלו לביטחון בגבול"
גרג אבוט נחוש להקים חומה שתשים סוף ל"סבל" של תושביו, ופרסם תקציב ראשוני ותוכנית לגיוס קרקעות פרטיות וממשלתיות. "אף מדינה לא הגנה על הגבול הדרומי כמו טקסס"

מושל טקסס, גרג אבוט, הודיע היום (רביעי) על הצעד הראשון בתוכנית העצמאית שלו לבנות חומה לאורך הגבול עם מקסיקו – הקצאה של 250 מיליון דולר כ"מקדמה" עבור מנהלי פרויקט וקבלנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גבול מקסיקו - ארה"ב, טיחואנה (צילום: Getty Images)

 

אבוט, כזכור, הודיע שבוע שעבר על הכוונה שלו להקים חומה בגבול, ולמעשה להמשיך את התוכנית של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. ההבדל היחיד הוא שטראמפ הבטיח שמקסיקו תהיה זו שתשלם על החומה, ואילו זו שמושל טקסס מתכנן להקים תממומן בחלקה על ידי תרומות.

המושל הוסיף כי נוסף לשימוש באדמות מדינה לבניית החומה, הוא מסתמך גם על בעלי קרקעות פרטיים וממשלות מקומיות, שיסכימו "לנדב" שטחים לטובת התוכנית. "האמונה שלי, על סמך שיחות שכבר ניהלתי, היא שילוב של אדמות מדינה ואדמות שיינתנו במתנה, שיניבו מאות קילומטרים לבניית חומה בטקסס", אמר אבוט במסיבת עיתונאים.

ב-1 ביוני, אבוט הכריז על אסון המתרחש ב-34 מחוזות בגבול מקסיקו בעקבות "הכנופיות והקרטלים המסוכנים וסוחרי בני אדם" שחוצים את הגבול באופן לא חוקי. מוקדם יותר היום, אבוט חיזק את הטענה שלו כשאמר שביידן "זנח את האחריות שלו לביטחון הגבול, והטקסנים סובלים כתוצאה מכך".

"הבעיות לאורך הגבול רק הולכות ומחמירות בגלל חוסר המעש של הנשיא ביידן. הרכוש נהרס, סמים קטלניים וכלי נשק בלתי חוקיים מוברחים לקהילות ברחבי המדינה, רשויות החוק נאלצות להפנות את המשאבים שלהן, ושופטי מחוז וראשי ערים עומדים בפני הוצאות מרקיעות שחקים. טקסס עושה יותר מכל מדינה שעשתה אי פעם כדי להגן על הגבול, אבל ברור שצריך יותר מזה", אמר המושל הרפובליקני.

כמו כן, הוא פרסם מכתב המיועד לנשיא האמריקני, ובו הוא דורש מהממשלה הפדרלית לוותר על השליטה בכל אדמה מעוקלת בטקסס לטובת בניית חומה. "כל אמריקה תסבול מהצפה של סמים מסוכנים, סוחרים בבני אדם ועבריינים מורשעים העלולים לגרום נזק במדינות אחרות לאחר כניסתם דרך טקסס".

 

 

אתמול הודיע הנשיא לשעבר טראמפ כי יבקר בסוף החודש באזור הגבול המקסיקני. אל הביקור יצטרף  גם המושל אבוט, במטרה להפנות את תשומת הלב למה שכינה "ירידה עצובה ומכוונת בחובה ממשלתית".

"ממשל ביידן ירש ממני את הגבול החזק והבטוח ביותר בהיסטוריה של ארה"ב ותוך שבועות ספורים הוא הפך אותו למשבר הגבול החמור ביותר בתולדות ארה"ב", אמר טראמפ בהצהרה, "זהו אזור אסון מוחלט". ההודעה הגיעה ימים לאחר שסוכנות המכס והגנת הגבולות (CBP) פרסמה נתונים סטטיסטיים המראה כי למעלה מ-180,000 מהגרים בלתי חוקיים נעצרו בגבול בחודש מאי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE