הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ על פסגת ביידן-פוטין: "זהו יום טוב לרוסיה מאחר שאמריקה לא השיגה כלום"
הנשיא לשעבר גינה את ההחלטה להפסיק את הסנקציות שהטיל על צינור הגז הרוסי: "ויתרנו על משהו שהוא בעל ערך מאוד גבוה עבורינו"

דונלד טראמפ התייחס לפגישה בין הנשיאים ג'ו ביידן וולדימיר פוטין, ואמר כי זה היה "יום טוב לרוסיה" מאחר ש"לא השגנו כלום".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ו ביידן, ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ (צילום: Getty Images)

 

הנשיא לשעבר התכוון בדבריו להחלטה של ממשל ביידן לבטל סנקציות מתקופת טראמפ על צינור הגז שבבעלות הרוסים, 'נורד סטרים 2', המחבר בין רוסיה וגרמניה מתחת לים השחור. מחוקקים דמוקרטים ורפובליקנים רואים בצינור סיכון ביטחוני המערער את האינטרסים של נאט"ו בכלל ואמריקה בפרט.

"לא קיבלנו כלום", אמר, "נתנו במה גדולה מאוד לרוסיה ולא קיבלנו כלום. ויתרנו על משהו שהוא בעל ערך גבוהה מאוד. עצרתי את הצינור 'נורד סטרים', ועכשיו הוא הוחזר ושום דבר לא הושג עבור זה".

כאשר טראמפ הטיל סנקציות על צינור הגז הרוסי, הוא למעשה הקשה על גרמניה ובעלות הברית האירופאיות האחרות לפנות לרוסיה לצורכי אנרגיה.

"נסעתי לגרמניה ואמרתי להם, 'שמעו, אנחנו מגנים עליכם דרך נאט"ו בעלות נמוכה מאוד'. יש לנו 52 אלף חיילים שם, זו כמו עיר גדולה ומרכזית. הם מרוויחים הון מאיתנו, ואז הולכים ומשלמים לרוסיה מיליארדי דולרים עבור אנרגיה", אמר טראמפ והמשיך: "אז אמרתי לאנגלה מרקל, 'בואי נגיד את זה ככה, אנחנו מגנים עליכם, והמדינה שאנחנו מגנים עליכם מפניה, אתם הולכים ומשלמים להם מיליארדי דולרים. למה זה עובד ככה?"

טראמפ  אמר כי על אף שהיו לו יחסים מאוד טובים עם הנשיא פוטין, "איש לא התייחס אליו בצורה קשוחה כמוני". "אני חושב שהיו בינינו יחסים נהדרים. זה יכול היה להיות פנטסטי. זה יכול היה להועיל לשתי המדינות. אתה יודע, הם צריכים כלכלה, ואנחנו צריכים דברים שיש להם, כמו אדמות יקרות ערך מבחינת מינרלים ודברים רבים אחרים, והרבה דברים טובים היו יכולים לקרות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE